Един от най-очакваните автомобили на 2019 г. - Chevrolet Corvette C8 Stingray, беше показан официално от американския производител. За пръв в историята си моделът е със средно разположение на двигателя, като идеята на концерна GM е той да може да се противопостави по-успешно на европейските си конкуренти Porsche и Ferrari.

Вижте снимки на уникалния нов Chevrolet Corvette >> >> >>


Осмата генерация на модела получава името Stingray, което за първи път е използвано още през 1963 г. Базовият вариант на новия Corvette ще ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от 3 секунди, като това се дължи на 6,2-литровия V8 двигател, развиващ мощност от 495 к.с., предава Automedia.

Преместването на мотора по средата е увеличило дължината на купето със 137 мм - до 4630 мм. Широчината е 1933 мм (+56 мм в сравнение с предишния C7), но височината е по-малка - 1234 мм. Разстоянието между двете оси достига 2723 мм, а теглото е 1527 кг. - със 166 кг. повече от досега.

Дизайнът на новия Corvette запазва някои от елементите на своите предшественици, но като цяло е "по-глобален" и е в стила на последните двуместни модели на McLaren и Ferrari. От Chevrolet обещават още „по-ориентиран към водача“ интериор с къс преден капак, който осигурява по-добра видимост.

Осмата генерация е първата в историята на спортни модел, която се отказва от механичната скоростна кутия. Всички версии ще бъдат оборудвани с 8-степенна автоматична трансмисия с два съединителя. При нея все пак има и ръчен режим, който позволява на водача да сменя предавките от волана.

Новият C8 Corvette разполага със стъклен капак на двигателя, който на свой ред е с 40 к.с. по-мощен от този на предшественика си. Максималният въртящ момент при мотора вече е 637 Нм, като увеличението в сравнение с C7 e 13 Нм.

Както и предишният C7, така и C8 Stingray ще се предлага с шаси Magnetic Ride Control, което позволява бърза смяна на настройките на амортисьорите. Суперколата е оборудвана и със система за управление на сцеплението, която работи с електронен диференциал с ограничено приплъзване. Благодарение на предния сплитер и задния спойлер се генерира до 181 кг. притискателна сила при агресивно завиване.

Купувачите на автомобила ще могат да си поръчат гуми Michelin Pilot Sport ALS, за които Chevrolet твърди, че издържат на натоварване 1g в завои или да изберат пакет Z51 на Michelin Pilot Sport 4S. Предните гуми са с размер 245/35ZR/19, а задните - 305/30ZR/20.

Както и всички последни поколения на Corvette, така и C8 ще се произвежда в завода в Боулинг Грийн (Кентъки). Цените ще станат известни в началото на 2020 г., когато ще бъдат разкрити и останалите версии на модела. Предвижда се най-мощната да развива 1000 к.с.