Това се твърди в статия на The Financial Times, позовавайки се на "многобройни" източници от двете компании, информира Automedia.

Някои от съвместните проекти вече са прекратени, а работещите по други не са получавали никакви задачи от месеци. "Хората нямат какво да вършат", казва един от източниците на изданието.

Преди да бъде задържан в края на миналата година от японските власти по обвинения във финансови злоупотреби, Гон натискаше съюзът между двата гиганта да бъде превърнат в "необратим". За целта той пренасочи много водещи мениджъри към функции "в алианса" - тоест да отговарят за задълбочаването на партньорството.

Сега обаче изградената около него структура, която надзираваше съвместните дейности, се разформирова. Масово се съкращават служители, отговорни за синергията в области като лекотоварни автомобили, продажби, маркетинг и комуникации.

Renault и Nissan продължават да действат съвместно най-вече в областта на поръчките на компоненти, където това им дава ценови предимства.

Планът на Гон обаче беше за много по-активно партньорство, което да доведе до икономии на стойност 10 милиарда долара до 2022 година. Сега тази амбиция изглежда изоставена.

"Може да се каже, че в момента отношенията са най-лошите за последните 20 години, и това се отразява на съвместните операции", казва друг от източниците на FT. Той подчертава, че сътрудничеството между французи и японци винаги е разчитало най-вече "на добрата воля", а тя се изпарила в последните месеци.

Миналия месец FT разкри, че новият шеф на Renault Жан-Доминик Сенар е писал до колегата си от Nissan Хирото Сайкава, предупреждавайки го, че ще използва правото си на глас в борда на японската компания, за да блокира планираните от Nissan промени в управлението. След това пък японците категорично се намесиха в преговорите за сливане между Renault и Fiat-Chrysler, противопоставяйки им се.

През април шефовете на Renault, Nissan и третия партньор Mitsubishi се срещнаха и се договориха за нова принципна форма на партньорство, основана върху индивидуални проекти, вместо върху по-нататъшна интеграция на компаниите. Не е ясно обаче дали такива проекти изобщо са започнати. От Париж и Токио отказаха коментар по информацията на британското издание.