Amazon също инвестира в Rivian, а по-рано този месец General Motors се отказа от инвестиция в компанията, като реши самостоятелно да разработва електрически пикапи и SUV модели, предава Autoclub.

Най-ценното при Rivian е платформата, върху която е изграден електрическия пикап на компанията – шасито тип „скейтборд” осигурява достатъчно място за електрическото задвижване, батериите и т.н и може да се използва за различни возила – както за пикапи, така и за SUV модели и т.н. Затова и се смята, че този проект има огромен потенциал за пазара в Северна Америка.

Базираната в Мичиган компания Rivian е основана през 2009 година и досега е набрала над 1,5 милиарда долара от инвеститори. Говорител на компанията отказа да коментира каква би била оценката на Rivian след последните инвестиции, но инвеститорският сайт Dealroom.com я оцени на 5 до 7 милиарда долара.

Вижте снимки на пикапа на Rivian >> >> >>


Пазарната оценка на Tesla е 45 милиарда долара, а на Ford – малко под 38 милиарда.

Вчера главният изпълнителен директор на Ford Джим Хакет обяви, че сделката с Rivian няма да се отрази на преговорите, които компанията моди с Volkswagen, за да използва архитектурата за електрически возила, дело на германския гигант.

Първите модели на Rivian – пълноразмерен пикап и SUV, трябва да влязат в производство в края на 2020 и началото на 2021 година. Тези два модела, заедно с платформите, от които се интересува Ford, ще се произвеждат в завода на Rivian в Нормал, Илинойс, който по-рано беше производствена база на Mitsubishi.

Решението на Ford да инвестира в Rivian дойде, след като GM се отказа от такава инвестиция. Агенция Reuters съобщи още пред февруари, че GM и Rivian преговарят за инвестиция в размер на половин милиард долара, но преди дни стана ясно, че преговорите са пропаднали. Също през февруари от Amazon обявиха, че компанията ще инвестира 700 милиона долара заедно с други фирми в Rivian.

От Ford поясниха, че инвестицията в Rivian е „отделен проект” от обявените по-рано от автомобилния производител инвестиции в размер на 11 милиарда долара, насочени към развитието на електрически и хибридни технологии и модели. Тази инвестиция трябва да осигури на Ford 40 хибридни и електрически модела до 2022 година.

През март VW и Ford подписаха сделка за съвместно развитие на пикапи от средния клас, а сега продължават да преговарят за разширяване на партньорството си към електрическите и автономни возила и различни мобилни услуги и функции.