Ван Цян си купила колата на 25 февруари, но след като изминала едва 1 километър, установила, че от двигателя тече масло, съобщава China Daily, цитирана от факти.бг.

Вижте как изглежда Mercedes CLS300 >> >> >>

Жената поискала да ѝ върнат парите или да получи друга кола без неизправности, но получила предложение само за безплатна смяна на двигателя. Тогава ядосаната Цян паркирала CLS-а пред дилърския център и започнала да разказва на всички за премеждията си, а видеозаписи от акцията бързо плъзнали из мрежата.



Освен това Ван подала жалби в различни институции, поставяйки осем различни изисквания, включително разследване на историята на автомобила, независима техническа експертиза, официално извинение от Mercedes-Benz и компенсация за нанесените ѝ морални щети. Покрай скандала станало ясно също, че от дилъра Xi'an Lizhixing Co. убедили Цян да купи колата на изплащане макар да искала да я плати накуп, в резултат на което трябвало да плати 15 000 юана (€1 989) за "финансовата услуга".

Информацията за седящата стачка, разбира се, стигнала до централата на Daimler и историята бързо получила развръзка. Лицензът на Xi'an Lizhixing Co. бил преустановен, докато не се постигне споразумение с клиента. Дилърът се съгласил да замени дефектния CLS с чисто нов и да върне таксите за обслужване на лизинговата схема.

Представител на Mercedes-Benz се извинил официално на Цян и като компенсация я поканил на екскурзия до завода в Германия, за да се убеди сама в качеството на продукцията. Немците обещали на Ван безплатно VIP-обслужване за период от 10 години и покриване на всички разходи по празненството за рождения ѝ ден по китайския календар.

"Поканата да посетя фабриката и предложението да платят за рождения ми ден показват лоялното отношение на компанията към клиентите", коментира Ван след постигнатото споразумение. Китайката добавя, че компенсацията надминала всичките ѝ очаквания, изключително доволна е и вече няма никакви претенции към Mercedes-Benz.