Първите експерименти показват, че агрегатът с работно име XEV покрива дори най-строгите екологични стандарти, които досега бяха най-големият душманин на Ванкеловите мотори, предава факти.бг.

Конструкцията на бъдещата Mazda с комбинирано задвижване, на която ще се монтира роторният двигател, наподобява до голяма степен устройството на Toyota Prius. Платформата ѝ е достатъчно гъвкава и може да се използва както за "меки" хибриди, така и за чисти електромобили с удължител на пробега, за чиято роля XEV е идеален с компактните си размери и пригодността за интегриране с електромотор и генератор.

Японците не пестят суперлативи за новия си Ванкелов двигател, но не са никак словоохотливи по въпроса кога ще започне монтирането му на серийни автомобили.

Спектърът му на приложение бил изключително широк, а характеристиките му можели да се променят "в движение", така че да се адаптира лесно към конкретните изисквания на всеки пазар без да се влагат допълнителни средства за модификации.