Американският производител на електромобили Tesla ще трябва да промени начина на реклама на Model 3 в Германия, тъй като с него подвежда клиентите си. Това съобщиха от организацията Wettbewerbszentrale, която следи за спазването на доброволни правила за справедлива конкуренция при повече от 1200 компании.

Досега от Tesla твърдяха, че продажбата на Model 3 във версията със задвижване на четирите колела, която е единствената, предлагана в Европа, ще позволи на купувачите да спестят 5000 евро за 5 години. Цената на електромобила на немския пазар е 56 380 евро.

Според регулатора обаче, подобно твърдение е "произволно, в него липсва прозрачност и се нарушават правилата за действителни и ясни практика за ценообразуване". В случая американската компания заблуждава клиентите си и затова ще трябва да премахне този тест от сайта си.

Само за миналия месец в Германия са продадени 1092 бройки от трите различни модела на Tesla, съобщава Федералния орган за автомобилен транспорт. Компанията от Калифорния прави всичко възможно да увеличи доставките на Model 3 до края на март, което ще и донесе още по-висок резултат.

Германия е една от държавите, които предлагат субсидии за купувачите на електрически автомобили, а канцлерът Ангела Меркел разчита на бързото навлизане на автомобили с ниски емисии в началото на следващото десетилетие.