Това беше официално обявено от компанията, която планира тази промяна като част от мерките за намаляване на разходите и снижаване на цените на отделните модели, като се очаква те да поевтинеят средно с 6%.

Така Tesla ще успее да предложи версия на Model 3 за 35 000 долара – толкова, за колкото рекламираше достъпния си електромобил при обявяването му.

Сега Tesla има около 120 „магазини за автомобили” в Щатите – основно в молове и търговски центрове, които обаче заемат много по-малка площ в сравнение с традиционните автомобилни дилърства, нямат сервизи и не предлагат допълнителни услуги като застраховки и финансиране на клиентите.

Досега Tesla води оспорвана битка с отделни щати и организациите на автомобилните дилъри заради собствените си магазини – практика, която противоречи на наложената от десетилетия търговия, а освен това в много щати е забранено автомобилният производител да има собствена търговска мрежа.

Ако обаче новият онлайн модел на Tesla успее, това ще се окаже нов удар върху традиционните дилъри на коли, които са дългосрочно обвързани с автомобилните производители.

От Tesla обясниха, че в Щатите всеки може да си купи кола за 1 минута чрез смартфона си, а скоро това ще бъде възможно за целия свят.