Това е решението на надзорния съвет на Porsche, който избра Macan за първия електрически кросоувър на марката. Новият електрически Macan трябва да се появи в началото на следващото десетилетие.

Както и Taycan, новият Macan ще бъде изграден на платформата PPE (Premium Platform Electric), която е разработена съвместно с Audi.

В Porsche планират да инвестират над 6 милиарда евро до 2022 година в проекти, свързани с електромобилността и модернизиране на производството на компанията, за да може до 2025 година половината от моделите на марката да са електрически. А основният акцент от развитието на технологиите в Porsche ще е върху усъвършенстването на бензиновите двигатели, plug-in хибридите и електрическите задвижващи системи.

Този месец Porsche официално обяви, че производството на последните дизелови модели на марката е прекратено, като ставаше въпрос за Macan S Diesel и Panamera 4S Diesel.

Оказа се, че дизеловите автомобили не са толкова важни за Porsche и клиентите на марката, както се смяташе по-рано. Затова и компанията се отказа от планираните инвестиции за развитието на дизеловите технологии и удвои парите, предназначени за електрификация на моделната й гама.