Засега тази възможност се отнася само за американския пазар, при това само за варианта седан, пише списанието, цитирано от Autoclub.

Анализаторите очакват нов Yaris за моделната 2020 година, който трябва да се появи по някое време през 2019, който всъщност ще е вариант на Mazda 2.

Вижте как изглежда Toyota Yaris Sedan >> >> >>

В Щатите подобна практика между двете компании не е новост. Toyota и Mazda си партнират при седан версията на Yaris, като моделът първо се появи в Северна Америка като Scion iA. През 2015 година обаче марката Scion беше закрита и колата стана Yaris iA, а за 2019 седанът получи само името Yaris. На практика става въпрос за Mazda 2, която се произвежда в Мексико. Сега се предполага, че тази формула ще се използва и при хечбек версията на модела.

От Toyota обявиха, че компанията подготвя „нещо ново” и обещаха то да бъде разкрито на автомобилното изложение в Ню Йорк тази година.

В глобален план обаче хечбек версията на Yaris, която се предлага и в Европа, е доста по-различна от седана, който се сглобява от Mazda в Мексико. Хечбекът се произвежда във Франция и е проект на Toyota от самото му начало през 2013 и е време за сериозна модернизация. Предполага се, че заради намаляващите продажби в световен мащаб, както и заради вече застаряващата техника на модела, то за да оцелее Yaris, то модернизацията е задължителна.

Yaris е и моделът, който представлява Toyota в световния рали шампионат при завръщането на марката в надпреварата през 2017 година. През миналата година тимът, воден от Томи Макинен спечели световната титла при конструкторите, а тази година Ойт Танак и компания ще се борят отново и за титлата при пилотите.