За последно собственик на активите на компанията беше китайската National Electric Vehicle Sweden (NEVS), който купи фирмата през 2012, когато тя спря производство.

В активите влизаше и завода за производство на автомобили в Тролхатан, където сега NEVS произвежда електромобили, базирани на последното поколение на модела 9-3. Също през 2012 NEVS направи опит да придобие и наименованието SAAB и логото на автомобилното производство, но не успя.

NEVS има и втори завод в Китай с капацитет 50 000 коли, който от 2017 също произвежда електромобили, базирани на 9-3.

Сега в NEVS влиза нов акционер – строителната компания Evergrande Group е платила 930 милиона долара, за да стане основен акционер в NEVS.

От новия акционер, който търси диверсификация на инвестициите си, се очакват свежи пари за развитието на електрическия кросоувър 9-3X, който първоначално ще се произвежда в Китай, а по-късно може да се появи и в Европа.

Evergrande има сериозни амбиции да навлезе в производството на електромобили, като миналата година инвестира 2 милиарда долара в закъсалия китайско-американски стартъп Faraday Future, които би трябвало да спасят компанията. Сделката обаче се отложи до края на 2018, тъй като във Faraday имаха опасения, че от Evergrande имат други планове за тях и искат да установят контрол над цялата компания срещу по-малко пари.