Става въпрос за автомобили, които отговарят на стандартите Euro 1 и Euro 2 и такива, които не покриват нито един от двата стандарта. Най-строги се очакват да са ограниченията във Франкфурт, които ще засегнат и бензинови автомобили, покриващи остарелия вече стандарт Euro 3, предава Automedia.

Начало на дискусията по темата даде DEUVET – Федералното дружество на клубовете за класически автомобили, което публикува своя позиция относно евентуалната забрана във Франкфурт на коли с Euro 3, която може да се пренесе и в други градове.

Макар и някои от мотивите на организацията да не са особено важни от гледна точка на по-широкия обществен интерес, като например това, че подобна забрана би се отразила на цените на тези автомобили, които могат да бъдат бракувани преди да се сдобият със статут на олдтаймери или класически автомобили, дискусията по този въпрос определено ще е полезна.

Ограниченията на по-старите бензинови автомобили са мотивирани от сериозното количество азотни оксиди, които отделят тези коли. Например, бензинов автомобил, покриващ стандарта Euro 1 изхвърля над 600 милиграма NOx на километър, което се равнява на количеството при Euro 4 при дизелите.

Според изданието, дори и слагането на катализатори на колите от Euro 1 няма да им помогне, защото така не няма да достигнат изискванията дори и на Euro 2.

Сред проблемните модели попадат Mercedes W124, BMW 3 серия (Е36), Porsche 964, VW Golf VR6 и др.