21 |
14
Възраждат един от най-малките автомобили в света
Microlino - възродената версия на легендарната BMW Isetta, ще се произвежда в немския Делбрюк.
За целта култовата компания Artega вложи три милиона евро в строителството на завод с разгърната площ 3000 кв. метра с две производствени линии.
Съвременният електрически аналог на знаменитата Изета - квадроцикъл разработен в Швейцария от местната компания Micro Mobility Systems в сътрудничество с италианците от Tazzari, вече е сертифициран в Европа и събра повече от десет хиляди поръчки, включително САЩ, Япония и още далечни държави. Началото на производството е обещано още за началото на 2019 година, включително САЩ, Япония и още далечни държави, предава Autoclub.
Първоначално "балонните автомобили" ще са съгласно швейцарско-италианските спецификации, но по-късно Artega възнамерява да прехвърли машините върху компонентите на Paragon и производителя на силови батерии Voltabox. А през следващата година ще започнат пътни тестове на нова кола със собствен дизайн - електрическото спортно купе Artega Scalo Superelettra.
Голяма част от формата на оригиналната Isetta е запазена в модерния наследник Microlino. Дори предната врата се отваря по същия начин, а пространството в кабината е малко по-голямо.
Задвижването обаче е поверено на елмотор, като съществуват две версии на захранващата го батерия - с капацитет от 8 кВтч или 14.4 кВт/ч. Мощността е 20 к.с., която позволява движение с до скорост от около 90 км/ч. Ускорението от място до 60 км/ч отнема приблизително пет секунди.
Съвременният електрически аналог на знаменитата Изета - квадроцикъл разработен в Швейцария от местната компания Micro Mobility Systems в сътрудничество с италианците от Tazzari, вече е сертифициран в Европа и събра повече от десет хиляди поръчки, включително САЩ, Япония и още далечни държави. Началото на производството е обещано още за началото на 2019 година, включително САЩ, Япония и още далечни държави, предава Autoclub.
Първоначално "балонните автомобили" ще са съгласно швейцарско-италианските спецификации, но по-късно Artega възнамерява да прехвърли машините върху компонентите на Paragon и производителя на силови батерии Voltabox. А през следващата година ще започнат пътни тестове на нова кола със собствен дизайн - електрическото спортно купе Artega Scalo Superelettra.
Голяма част от формата на оригиналната Isetta е запазена в модерния наследник Microlino. Дори предната врата се отваря по същия начин, а пространството в кабината е малко по-голямо.
Задвижването обаче е поверено на елмотор, като съществуват две версии на захранващата го батерия - с капацитет от 8 кВтч или 14.4 кВт/ч. Мощността е 20 к.с., която позволява движение с до скорост от около 90 км/ч. Ускорението от място до 60 км/ч отнема приблизително пет секунди.