Както и Stelvio, така и Castelo е наречен на известен алпийски проход - Passo di Castello.

Моделът ще се сглобява на специално адаптирана версия на платформата Giorgio, която се използва от моделите на Stelvio и Giulia.

Дължината на всъдехода ще е 4,9 метра, което е с около 22 см по-дълго от Stelviо. Ще има версии с пет и седем места.

Alfa Romeo се надява с Castello да навлезе мощно в американския и китайския пазар. Затова ще разчита предимно на мощни бензинови двигатели и хибридни версии.

Разбира се, ще има и битурбо 2,9-литров V6 мотор, който ще бъде инсталиран в модификацията Quadrifoglio. Този двигател е на Ferrari и има мощност от 510 к.с., но в случая ще бъде комбиниран с електромотор. Не е още решено дали Castello ще разполага и дизелов агрегат.