Ford обяви, че в конструкцията на автомобилите си започва да използва нов материал, който е по-лек и по-издръжлив от въглеродните влакна. Въпросният материал всъщност изобщо не е нов, изобретен е през 2004 г. от двамата руско-британски физици от университета в Манчестър - Андрей Гейм и Константин Новоселов. Нарича се графен.

В днешно време, въпреки абсолютно уникалните и универсални свойства на графена, този материал се използва рядко. Причината е, че е твърде скъп за производство, предава Automedia.

Напоследък обаче експертите на Ford са стигнали до заключението, че графенът в малки количества може да намали разходите за производство на автомобили. Напълно вероятно е Ford да стане първата атомобилна компания, която ще започне да използва графена в масовото производство на колите, за да ги направи по-леки, по-здрави и по-икономични.

Графенът е изключително лек и силен материал - той е около 200 пъти по-здрав от стоманата и 20 пъти по-здрав от карбона. Той също така е невероятно пластичен, еластичен, поддава се на всякакво оформяне и има висока електропроводимод Въпреки това цената на графена надвишава няколко пъти тази на стоманата и на въглеродните влакна.

Поради това Ford, разбира се, няма да направи от него каросерията на автомобилите, а ще вкара малко процентно съдържание графен в производството на около 10 неголеми по размер, но тежки части от двигателя и конструкцията на превозните средства.

Изчисленията на компанията показват, че дори и много малко количество графен ще позволи да се постигнат значителни подобрения: в трайноста на детайлите - с 20%, в подобрение на звукоизолацията - 17%, и 30% намаляване теглото на колата.

Първите модели на компанията, в чийто детайли и агрегати ще се появи графен, ще бъдат Ford Mustang и Ford F-150 от моделната 2019 г.