В индустриалните кръгове обаче все по-настойчиво се говори, че двата концерна планират сливане или поне капиталов суап, в резултат на което ще се появи най-голямата автомобилна компания в света.

Анализ в The Detroit Bureau изтъква, че ако сътрудничеството между VW и Ford в областта на лекотоварното автомобилостроене, за което двете компании се договориха през лятото, еволюира в пълноценно партньорство, ползата би била огромна и за двете страни.

Немците биха получили възможност да се възползват от силните позиции на Ford в Щатите - особено при пикапите и SUV-тата, а Синия овал би получил достъп до пазарите в Европа, Латинска Америка и Китай, където в момента изостава сериозно.

Евентуално немско-американско сливане би позволило обмен на платформи и взаимопомощ в разширяването на моделните гами. Някогашният лидер в областта на електрическите технологии Ford днес се намира далеч зад Volkswagen, който гони амбициозен план за електрификация. В замяна германците биха се възползвали на драго сърце от всякаква помощ в преодоляването на имиджовата си катастрофа в Щатите след Дизелгейт.

Мнозина експерти смятат, че моментът за евентуална сделка между VW и Ford е идеален. Американската компания се намира в криза, която главният изпълнителен директор Джим Хакет се опитва да тушира с радикална програма за реформи като безпрецедентен пълен отказ от леки коли за американския пазар за сметка на пикапи, кросоувъри и SUV-та.

Според източници от бранша, цитирани от The Detroit Bureau, ръководствата на двата автомобилни гиганта осъзнавали отлично перспективите и вече водели преговори за параметрите на бъдещата сделка.