Това обаче ще стане само, ако се реализират плановете на компанията, разработвани съвместно с Toyota и Peugeot за модела.

Toyota Aygo и Peugeot 108, както и С1 се произвеждат в Чехия, а още миналата година японският гигант оповести плановете си да превърне Aygo в достъпен градски електромобил.

Преди почти 10 години британска тунинг компания предложи електрически вариант на първото поколение на C1, но през 2009 година батериите и технологиите не бяха на нужното ниво, за да се постигне по-сериозно пазарно присъствие на модифицираният C1.

Toyota се включи малко по-късно в надпреварата за развитието на електрическите технологии, но огромният капацитет на компанията ще компенсира това, така че е повече от логично един от първите проекти да осигури на пазара съперник на VW e-up.

За C1 Citroen вече се отказа от дизеловите мотори и мъникът се предлага с 1-литров 3-цилиндров мотор, дело на Toyota, както и 1,2-литров двигател на Citroen, които са реални конкуренти на дизеловите двигатели по разход на гориво.

Главният изпълнителен директор на Citroen Линда Джаксън оповести интересната перспектива за развитието на C1 в близко бъдеще, което кара анализаторите да вярват, че този път става въпрос за нещо повече от обичайните спекулации.