Те трябва да се справят със забраните да преминават през централни градски части, както и с постоянно растящата цена на горивото, съобщават местни медии.

Потребителски организации изчисляват, че поскъпването на нафтата води до около 500 евро повишение в годишните разходи за дизелов автомобил. За сравнение поскъпването на бензина води до годишно увеличение от около 170 евро.

Цената на дизела в Белгия днес е 1,60 евро за литър. Шофьори поясняват, че когато карат дизелов автомобил по работа и зареждат с гориво всяка седмица, на месец разноските им вече достигат 500 евро. Онези, които могат да си го позволят, се пренасочват към обществените превози или т. нар. споделено пътуване.

От началото на октомври в Брюксел бе въведена забраната за движение на стари дизелови автомобили, а глобата за нарушителите е 350 евро. Забраната обхваща дизелите, произведени преди 1997 година. От догодина такива автомобили няма да може да бъдат регистрирани.

Също от следващата година в града няма да може да се движат дизелови автомобили, регистрирани преди 2006 г., както и бензинови, произведени преди 2001 година. Поетапното въвеждане на ограниченията ще продължи до 2025 г. и няма да обхваща т. нар. колекционерски автомобили - поддържани в изрядно състояние. Градските власти в Брюксел са подготвили наредба, според която дизеловите автомобили занапред ще бъдат облагани с шест пъти по-висок данък от бензиновите. Новите правила ще важат дори за най-съвременните дизелови автомобили (стандарт "Евро-6"). Дизеловите автомобили в Белгия са с 1/3 повече от бензиновите по данни на статистиката и доскоро купуването и употребата им бяха непряко подпомагани от властите. В местни медии още преди година собствениците на стари дизели бяха посъветвани да побързат да продадат колите си в Източна Европа.