Специалистите от Euro NCAP и от застрахователната компания Thatcham Research се натъкнали на това, че на въздушните възглавници и на системата Isofix за закрепване на детските седалки на редица автомобили имало бележки, на които пишело "само за краш тестове" и "тестове на Euro NCAP", съобщава Auto Express, цитирано от Automedia.

Раследвайки ситуацията, експертите посетили заводи за автомобили и доставчици на компоненти, където им обяснили, че колите за краш тестовете били сглобявани отделно и някои елементи биват предварително маркирани, за да се предотврати забавяне на производството на автомобила и провал на планиран тест.

От Euro NCAP отбелязват, че всяка година броят на маркираните артикули на тестваните автомобили намалява, а самата организация не се е натъквала на някакви опити от страна на производителите да повлияят на резултатите от краш тестовете.