47 |
3
Нов рекорд за най-скъпа кола, продадена на търг
Ferrari 250 GTO от 1962 г. счупи рекорда за най-скъп автомобил, продаден на търг.
Неизвестен купувач плати за италианското бижу 48 405 000 долара (€41 657 881) на аукцион на RM Sotheby’s в Монтерей през уикенда. Предишният рекорд принадлежеше на друго 250 GTO, което бе продадено за $38 115 000 през 2013 г., предава факти.бг.
Вижте снимки на колата >> >> >>
Шокиращата цена се обяснява с историята на автомобила. От модела са произведени само 36 екземпляра, а новият рекордьор е още по-рядък. Шасито с номер 3413 е едно от две четирите, които навремето доработва Scaglietti, и едно от седемте с по-агресивна каросерия на Pininfarina. Тя е по-ниска, по-широка и по-къса от купетата на стандартното 250 GTO.
Колата е карана от Фил Хил, един от най-великите американски пилоти. Печели италианския GT шампионат и Targa Florio (на два пъти), а между 1962 и 1965 г. записва повече от 15 победи в различни състезания.
Макар да чупи рекорда за най-скъп автомобил, това 250 GTO не е най-скъпата кола, продава някога. По-рано тази година в частна сделка за GTO, но от 1963-а, според различните източници са били платени между $70 и $80 млн. (€60-€69 млн.). През 2013 г. пък друго GTO смени собственика си за $52 млн. - също при лично договаряне.
Вижте снимки на колата >> >> >>
Шокиращата цена се обяснява с историята на автомобила. От модела са произведени само 36 екземпляра, а новият рекордьор е още по-рядък. Шасито с номер 3413 е едно от две четирите, които навремето доработва Scaglietti, и едно от седемте с по-агресивна каросерия на Pininfarina. Тя е по-ниска, по-широка и по-къса от купетата на стандартното 250 GTO.
Колата е карана от Фил Хил, един от най-великите американски пилоти. Печели италианския GT шампионат и Targa Florio (на два пъти), а между 1962 и 1965 г. записва повече от 15 победи в различни състезания.
Макар да чупи рекорда за най-скъп автомобил, това 250 GTO не е най-скъпата кола, продава някога. По-рано тази година в частна сделка за GTO, но от 1963-а, според различните източници са били платени между $70 и $80 млн. (€60-€69 млн.). През 2013 г. пък друго GTO смени собственика си за $52 млн. - също при лично договаряне.