Партньорството предвижда обмен на лицензи и опит в разработката на подобни технологии, а в бъдеще - и използване на еднакви горивни клетки с цел увеличаване на производствените обеми и намаляване на цената.

Двете компании имат богат опит с автомобили на водород. Audi показа първия си прототип с горивни клетки A2H2 през 2004 г. Впоследствие немците пригодиха за работа на водород Q5 и A7, а през 2016-а представиха концепцията за самостоятелен модел с горивни клетки h-tron quattro. Първото серийно Audi с водороден електрохимически генератор трябва да стане SUV, което се очаква в началото на следващото десетилетие, предава факти.бг.

Hyundai разработва водородни коли от още по-рано. Първите корейски прототипи с горивни клетки се появиха още през 1998 г., а от 2004-а в разработките участва и дъщерната компания Kia. Първоначално водородните Santa Fe и Tucson се използват само за корпоративни нужди, а през 2013 г. в продажба на лизинг бе пуснат ix35 Fuel Cell. През януари Hyundai представи водородния електромобил от четвърто поколение Hyundai Nexo.

Основните преимущества на колите горивните клетки пред чистите електромобили са бързото зареждане и големият пробег с един резервоар. Hyundai Nexo може да измине почти 600 км по реалистичния американски цикъл, а пробегът по европейската методика NEDC достига 800 км.

Водородната технология обаче страда и от недостатъци. Себестойността на електрохимическите генератори е висока, а водородът се добива и съхранява трудно, резултат от което е зле развитата инфраструктура. Това обаче не спира автопроизводителите, най-голям успех сред които бележи Toyota. От 2014 г. насам японската компания е успяла да продаде 5 300 екземпляра от водородния Mirai.