Първата промяна, която се набива на очи са изчезването на LED фаровете за мъгла, оформени в стила на моделите на Porsche, които са заменени от нови, които пък са част от новата форма на предната броня, предава Autoclub.

В тези прес снимки Kia показва топ версията на Sportage – GT Line, като радиаторната решетка тип „тигърски нос” се запазва, като към нея са добавени дребни промени в отделни елементи на предницата.

Sportage получава и нови 19-инчови джанти, като нови лети джанти ще получат всички версии на модела, а размерите им са от 16 до 19 инча.

Промяната на формата на стоповете е по-скоро дискретна.

В интериора промените са повече – нов волан, както и променена визия на инструменталното табло. Kia добавя нова двуцветна тапицерия (черно и сиво), която при GT Line допълва кожения салон.

Най-впечатляващата промяна обаче е запазена за новата система за задвижване, базирана на 2-литров турбодизел, който работи с хибриден стартер/генератор и батерия с мощност 48 волта. Новата система за задвижване осигурява намаляване с 4 процента на емисиите въглероден двуокис.

Старият 1,7-литров CRDi двигател отива в историята и на мястото му идва нов 1,6-литров U3 CRDI, който от Kia описват като най-чистия дизел в историята на марката. Моторът се предлага в два варианта на мощност – 113 и 134 конски сили, като по-мощната версия върви и със задвижване 4х4 и 7-степенен автоматик с два съединителя. Този двигател беше лансиран по-рано тази година в Европа със седана Optima.

Пакетът промени се допълва от „умна” система за круиз контрол с функция за Stop & Go управление на двигателя. Отделно има и система, която следи поведението на водача за умора и забавяне на реакциите, както и система Around View Monitor, която пък сериозно улеснява паркирането.

Доставките на обновения Kia Sportage в Европа започват през третото тримесечие на годината.