Крайната цел на японската компания е да се наложи като най-големия производител на електрически коли на местния пазар, който пък е най-големият в света за тези возила, предава autoclub.bg.

Операцията ще бъде проведена съвместно с местния партньор на японците – Dongfeng Group, като до 2022 година производството на автомобили от съвместната им компания трябва да нарасне от 1 милион на 2,6 милиона.

Част от плана е и лансирането на достъпни електрически модели под марката Venucia, като Nissan използва този бранд ексклузивно за пазара в Китай. Отделно от това ще има и атака и към по-високите пазарни сегменти, като за това ще се погрижат моделите на луксозната марка на Nissan – Infiniti.

Целта ни е да се откъснем от групата преследвачи и да влезем в Топ 3 на автомобилните производители в Китай, както и да заемем първото място. Това означава офанзива на пълна газ, инвестиции, лансиране на нови модели, всичко, за което се сетите. Ако не го направим сега, ще изостанем от нашите съперници и няма да можем да увеличим пазарния си дял, а сега имаме възможност да направим това”, обяви шефът на Nissan за Китай Джун Секи преди агенция Reuters.

Плановете на Nissan и Dongfeng Group включват лансирането на 20 електрифицирани модела в Китай, като продажбите на този тип возила трябва да достигнат 700 000 бройки на година. В тези 20 модела влизат изцяло електрически коли и хибриди, като Секи прогнозира, че очаква в близко бъдеще компанията да започне да реализира „по-сериозни печалби” от екологичните возила.

Миналата година съвместната компания на двата гиганта реализира 22 000 продажби на електромобили в Китай, но повечето от тях бяха лекотоварни возила.

Ще бъде много интересно и каква ще е стратегията за бюджетната марка Venucia. Този бранд дебютира през 2012 година и е позициониран да се бори с китайските марки Geely и Great Wall. Плановете за Venucia гласят, че производството на марката трябва да се увеличи с над 400 000 коли и до 2022 година да достигне 600 000 автомобила годишно.

През миналата година чуждестранните марки в Китай реализираха на местния пазар 13,9 милиона коли, а домашните брандове постигнаха 10,3 милиона продажби.