Три месеца след новата Ibiza испанското поделение на VAG представи субкомпактен кросоувър на същата платформа. Seat Arona ще има задачата да измъкне килимчето изпод гумите на бестселъри като Renault Captur, Nissan Juke, Peugeot 2008 и скорошните корейски попълнения в сегмента.

Вижте снимки >> >> >>


Базирана на шасито MQB 0, което лежи и в основата на новото Polo, Arona е дълга 4 138 и висока 1 543 мм. Това я прави 79 мм по-дълга и 99 мм по-висока от Ibiza и я доближава до габаритите на Leon, предава факти.бг.

По-големите размери закономерно са се отразили на простора в купето. Седалките в Arona са разположени с 62 мм по-високо, отколкото в Ibiza, а свободното разстояние над главите на пътниците се е увеличило с 37 мм отпред и 33 - отзад. Багажникът поема 400 литра, със 108 повече, отколкото този на Ibiza, и с 46 повече от товарния отсек на Juke.

Базовият двигател на Arona ще бъде трицилиндров с работен обем 1.0 литър. Развива 95 к.с. и ще работи в комплект с петстепенна механична трансмисия. Испанското кросоувърче ще бъде достъпно и с вариант на същия мотор със 115 коня (ще може да се поръча с роботизирана трансмисия).

Ще има и наточена версия с традиционния за марката индекс FR. Тя ще се оборудва с четирицилиндров бензинов турбодвигател с мощност 150 к.с. и шестстепенна ръчна предавателна кутия.

В гамата са предвидени също 1.6-литров дизел (95 или 115 к.с.) и модификация на газ с 90 коня, която ще се предлага от средата на 2018 г. На някои пазари Arona ще се продава също с 1.6-литров атмосферен мотор със 110 коня.

От Seat са предвидили мащабна програма за индивидуализация на новия си модел. Покривът на Arona ще може да се поръча в сив, черен, оранжев или цвета на купето. Ще бъдат достъпни 68 комбинации на оформлението.

Оборудването на модела включва адаптивен круиз контрол, камера за движение на заден ход, безключов достъп, система за автоматично паркиране, безжично зарядно за смартфон, мултимедия с 8-инчов екран, аудиосистема Beats със събуфър, шест тонколони и 300-ватов осемканален усилвател.