ВИДЕО >>



Убийствен звук

Още след като стартираме двигателя веднага прави впечатление, че Ghibli не звучи като дизелов автомобил, напротив, звукът е като на истински бензинов спортист. Тайната? В близост до ауспусите са монтирани саунд модулатори, които обогатяват звука на двигателя, а в режим „Sport“ това става още по-осезаемо. Ефектът – Ghibli звучи чудесно, а от ауспуховите тръби сякаш рев надава цяло стадо диви биволи.

Макар да се предлага и с 3.0-литров туин-турбо V6 бензинов агрегат, дизелът е най-евтината и най-икономична версия, която освен това предлага и най-голям въртящ момент – 600 Нм.

Ghibli Diesel разчита на 3.0-литров шестцилиндров V-образен дизелов двигател с 275 к.с., благодарение на който колата ускорява от 0 до 100 км/ч за едва 6,3 секунди и може да достигне максимална скорост от 250 км/ч. Всичко това в комбинация със среден разход на гориво от около 6 литра на 100 км изглежда доста примамливо.

При движение с около 100 км/ч е трудно да си представим, че това е дизел. За дългите пътувания по магистрала в Ghibli е не по-малко приятно, отколкото в Audi, BMW, Mercedes или Jaguar.

Ако направим сравнение с един от най-големите конкуренти на Ghibli Diesel - BMW 5-Серия, ще открием, че италианската кола отстъпва по редица показатели на BMW 535d, който разполага с по-голяма мощност - 313 к.с. и 630 Нм въртящ момент, ускорява по-бързо – 5,3 секунди до 100 км/ч и същевременно е по-икономичен – германците обещават среден разход от около 5,4 литра на 100 км.

И все пак – усещането с Maserati е съвсем друго. Със сигурност Ghibli е будеща много по-силни чувства алтернатива за всички, които отдавна са се наситили на германските автомобили от бизнес класата. А и не само – този автомобил е далеч по-стилен от конкурентите си.


Интериор

Интериорът на Maserati е луксозен, а удобството е повече от обикновено. Благороден, семпъл, висококачествен – тези три думи най-добре описват интериора на Ghibli. Използвана е много дървесина, налице са алуминиеви акценти и традиционният за Maserati класически часовник.

В средата на таблото намираме 8,4-инчов сензорен дисплей, посредством който се управляват повечето функции – физическите бутони са сведени до минимум – останали са само тези за климатичната инсталация и основните за аудио системата.

Задната седалка, покрита с фина кожа, е много удобна, като предлаганото място е прилично за класа – достатъчно за комфортното пътуване на четирима пътници, които могат да разчитат на багажник с капацитет от 500 литра.


Аристократична осанка

Ghibli e дълго почти пет метра – колата разполага с пленителен дизайн, който напълно отговаря на елегантно-спортния образ на марката Maserati.

Отпред виждаме типичната радиаторна решетка с Нептунов тризъбец, продължаваме назад с плавно извитите калници и отличния завършек отзад – лек аеродинамичен ръб.

Няма как да не забележим и четирите ауспухови тръби, за които вече споменахме, че издават невероятен звук, който може да бъде оприличен по-скоро като такъв от як осемцилиндров бензинов двигател.


На пътя

Време е да проверим как се държи Ghibli на пътя – натискаме бутона „Sport” до кожения скоростен лост, окачването се втвърдява и Maserati-то започва да изстисква докрай всяка предавка на превъзходната осемстепенна автоматична трансмисия ZF.

Ако пък преминете към ръчен режим и започнете да сменяте предавките с алуминиевите планки на волана, ще получите допълнителна доза дрезгав рев от ауспуховата уредба.

Шасито на Ghibli е базирано на това във флагманския модел на Maserati – Quattroporte. Като цяло колата създава уютно усещане. Настройките са по-скоро комфортни, отколкото спортни, но тежащото 1835 кг. Ghibli (с разпределение на теглото 51:49) се държи неутрално и в бързите завои, а благодарение на директната си кормилна уредба се дирижира прецизно.

Ghibli Diesel e със задно задвижване, но колата се държи много добре в завои, вкопчвайки се в асфалта.

В нормален автоматичен режим луксозният седан се придвижва плавно и безшумно, а предавките се сменят в ниски обороти за максимален комфорт и минимизаране на разхода на гориво. Натискайки бутона I.C.E (Increased Control and Efficiency) пък Ghibli се настройва за ефективна работа и пътуване в зимни условия.


Накратко

С оглед плановете на Maserati да увеличи значително продажбите си – Ghibli e стъпка в правилната посока – по-евтино и по-икономично е от другите им модели. Колата обаче е типичен представител на марката, който разполага с пленителен дизайн, а мощният дизелов двигател в комбинация с разтърсващия звук доставя истинско удоволствие зад волана.

Със сигурност можем да кажем, че този автомобил кара всеки на улицата да се обърне, а емоцията да караш такaва кола е уникална. С този впечатляващ дизелов модел италианците показват, че са майстори не само на изпълнените с емоция лимузини и предлагат истинска алтернатива на германските коли от бизнес класата.

У нас Ghibli Diesel се предлага за 133 900 лв. (с ДДС). Бензиновите версии са три, като базовият модел с V6 туин-турбо двигател (330 к.с.) е на цена от 137 660 лв., Ghibli S (410 к.с.) струва 162 550 лв., а желаещите да се сдобият с върховата версия със система за задвижване на всички колела S Q4 (410 к.с.) ще трябва да отделят 168 400 лв.

Вижте снимки >>