Suzuki SX4 S-Cross е значително по-голям и по-комфортен от своя предшественик SX4.

Вижте снимки >>

Клиентите могат да избират между един бензинов и един дизелов двигател - и двата с по 120 к.с. SX4 S-Cross се предлага с предно задвижване или с интелигентна 4х4 система с различни режими.

Автомобилът, който тествахме, беше дизелова версия с топ оборудване GLX (4WD), включващ наистина широка гама от функции. Дори и базовата версия на модела обаче предлага редица екстри, за които при други производители се заплаща допълнително. Такива например са автопилотът (круз контрол), ограничителят на скоростта и климатикът.

ВИДЕО >>

Икономичен!


Дизеловата версия на компактния кросоувър се задвижва от 1,6-литров двигател с турбокомпресор с променлива геометрия. Мощността от 120 к.с. е напълно достатъчна за тежащия 1370 кг. автомобил.

Динамичните характеристики са задоволителни - ускорението от 0 до 100 км/ч става за 13 секунди. До около 1700 оборота колата набира малко колебливо, но скоро след това щедрият максимален въртящ момент от 320 Нм може да ви "залепи" за седалката.

По каталог автомобилът има комбиниран разход на гориво от 4,6 литра, което, както всички знаем, е доста трудно постижимо в реални условия. SX4 S-Cross обаче е наистина икономичен - средният разход в теста бе едва 5,1 литра на 100 км, като това включва движение в града, извън града и по магистрала, където скоростта рядко падаше под допустимите 140 км/ч.

За икономията на гориво помагат 6-степенната трансмисия и асистентът за превключване на предавките, който приканя водача да премине на по-горна още преди да е достигнал 2000 оборота в минута.

Системата за задвижване на четирите колела 4WD AllGrip има четири режима – автоматичен, спортен, за сняг и със заключен диференциал.

При превключване от автоматичен в спортен режим се усеща промяна в работата на двигателя - автомобилът става по-пъргав и по-стабилен в завоите.

Красив и практичен


SX4 S-Cross определено притежава атрактивна визия, като по време на теста често минувачите оглеждаха с интерес автомобила. Не липсваха и коментари като: "Какво е това? Suzuki? Ей, страхотен! Браво!".

В интериора са използвани по-качествени материали, пластмасата на таблото не е твърда на допир. Има много отделения за дребни предмети и голяма жабка.

Шофьорската позиция е доста удобна и видимостта е добра. За последното помагат и страничните огледала, монтирани на рамената на вратите. Наличието на паркинг асистент допълнително улеснява паркирането.

Воланът може да се регулира по височина и дълбочина. От него се контролират аудио системата, круз контролът и ограничителят на скоростта, както и системата за свързване с мобилен телефон.

Нашият тестов автомобил беше екипиран с двузонов климатроник, електрически стъкла отпред и отзад, HID Bi-Xenon фарове (автоматични), LED дневни светлини, сензор за дъжд и парктроник (стандартни екстри за ниво  GLX).
Специално внимание трябва да обърнем на би-ксеноновите светлини, които буквално превръщат нощта в ден.

Облегалката на задните седалки (делима 60:40) е регулируема и предлага два различни ъгъла на наклон. По-интересно обаче е какво се крие зад нея - багажникът е значително по-голям в сравнение с предишния SX4 - обемът е увеличен от 270 на 430 литра, което е напълно достатъчно за багажа на цяло семейство.

В багажника има специален рафт, който може да трансформира нивото на пода, както и 12V изход и закачалки за лек багаж.

Накратко


Suzuki SX4 S-Cross реално няма съществени слабости - всичко е солидно изработено и нищо не скърца и не тропа. Автомобилът е подходящ както за придвижване в града, така и за разходки сред природата.

Благодарение на своя клиренс от около 17 сантиметра колата не се страхува да излезе на неасфалтирани пътища.

Със стартова цена от 27 690 лв. (с ДДС) SX4 S-Cross е чудесно предложение в този силно конкурентен сегмент.

Дизеловият вариант, който тествахме, се предлага на българския пазар срещу 42 290 лв. За незначително по-висока сума (42 990 лв.) клиентите могат да изберат бензинова версия с автоматична CVT трансмисия и задвижване на четирите колела, която в допълнение на нивото на оборудване GLX включва панорамен шибедах, кожен салон и подгряване на седалките.