Зад волана на новия Seat Toledo (видео)
Благодарение на българското представителство на Seat - Аутотехника ООД, имахме възможността да тестваме новото Toledo по улиците и околностите на София.
Seat Toledo се завърна на пазара в познатата форма на седан след по-скоро неуспешната дизайнерска забежка с предишното Toledo (ван с триобемна каросерия). Моделът вече не е дериват на Leon, а по-скоро "брат" на друг модел от Volkswagen групата - Skoda Rapid.
Семейният седан всъщност е "лифтбек" с пет врати, което определено е по-практично в ежедневието.
Вариантът, който тествахме, бе турбодизел с обем 1,6 литра и мощност 105 к.с. и най-високо ниво на оборудване "Style".
ВИДЕО >>
Трябва да признаем, че първоначално не бяхме особено ентусиазирани от мощността, която предлага колата, но след като седнахме зад волана останахме приятно изненадани. TDI двигателят на Volkswagen е повече от достатъчен за семейния автомобил, като дори има предпоставки за по-динамично шофиране.
Вижте снимки >>
При потегляне има известно турбо закъснение (турбо лаг), но скоро след това Toledo набира уверено и поема пъргаво напред. 1,6-литровият мотор е с равномерен ход и мощна междинна тяга.
Ускорението от 0 до 100 км/ч става за 10,1 секунди. Максималният въртящ момент е 249 Нм, наличен в диапазона 1500-2500 оборота.
Тежащият 1254 килограма Seat може без усилия да бъде воден по остри завои посредством кормилната си уредба с усет към пътя. Окачването е комфортно и без проблеми поема неравностите по пътя, а предавките на 5-степенната ръчна скоростна кутия се сменят с лекота.
Дизеловият агрегат определено е икономичен - разходът на гориво в теста гравитираше около 5 литра на 100 км, което е близо до посочения от производителя - 4,4 л/ 100 км (комбиниран).
Върху удължената платформа на Volkswagen Polo с торсионна греда на задния мост е изградена каросерия с гигантски за този сегмент вътрешен простор, пет пълноценни пътнически места и багажен обем от 550 литра. Багажникът разполага с много възможности за закрепване.
Шофьорската позиция е удобна и видимостта е на ниво. Обзорът назад е ограничен, което обаче се компенсира от наличието на паркинг асистент, който сигнализира за препятствия.
Toledo има семпъл интериор с прегледно арматурно табло, улесняващо управлението и контрола на функциите. Използваната за таблото и облицовките на вратите пластмаса е твърда, но дори и на лоши пътища по-евтините материали не издават скърцащи или тропащи звуци. Налице са много отделения за дребни предмети и голяма жабка.
Seat Toledo е оборудван с редица динамични системи за сигурност - стандартното оборудване включва шест въздушни възглавници, ABS, Електронна система за контрол на стабилността (ESC) и ISOFIX заготовка за детска седалка.
За по-добра видимост на другите участници в движението при завои и кръстовища, завиващите светлини подобряват видимостта в тъмното.
Автоматичните аварийни светлини помагат за предотвратяването на допълнителни сблъсъци като незабавно алармират движещите се зад вас при силно натискане на спирачката, в случай на инцидент или препятствие пред вас.
Дългият почти 4,5 метра Toledo е идеален семеен автомобил - практичен, комфортен и просторен. Едва ли ще спечели конкурс за красота, но като цяло колата е с атрактивна визия, подсилена и от 16-цоловите алуминиеви джанти (стандарт за ниво на оборудване Style).
Двигателната гама у нас включва два бензинови TSI двигателя с обем 1,2 и 1,4 литра и мощност между 85 и 122 к.с. Турбодизеловият агрегат с обем 1,6 литра идва в две разновидности - с 90 и 105 к.с.
Цените на Seat Toledo започват от 23 987 лв. с включена отстъпка до 16%, валидна до 30 юни 2014 г.
Семейният седан всъщност е "лифтбек" с пет врати, което определено е по-практично в ежедневието.
Вариантът, който тествахме, бе турбодизел с обем 1,6 литра и мощност 105 к.с. и най-високо ниво на оборудване "Style".
ВИДЕО >>
Приятна изненада
Трябва да признаем, че първоначално не бяхме особено ентусиазирани от мощността, която предлага колата, но след като седнахме зад волана останахме приятно изненадани. TDI двигателят на Volkswagen е повече от достатъчен за семейния автомобил, като дори има предпоставки за по-динамично шофиране.
Вижте снимки >>
При потегляне има известно турбо закъснение (турбо лаг), но скоро след това Toledo набира уверено и поема пъргаво напред. 1,6-литровият мотор е с равномерен ход и мощна междинна тяга.
Ускорението от 0 до 100 км/ч става за 10,1 секунди. Максималният въртящ момент е 249 Нм, наличен в диапазона 1500-2500 оборота.
Тежащият 1254 килограма Seat може без усилия да бъде воден по остри завои посредством кормилната си уредба с усет към пътя. Окачването е комфортно и без проблеми поема неравностите по пътя, а предавките на 5-степенната ръчна скоростна кутия се сменят с лекота.
Дизеловият агрегат определено е икономичен - разходът на гориво в теста гравитираше около 5 литра на 100 км, което е близо до посочения от производителя - 4,4 л/ 100 км (комбиниран).
Широко, по-широко... Toledo
Върху удължената платформа на Volkswagen Polo с торсионна греда на задния мост е изградена каросерия с гигантски за този сегмент вътрешен простор, пет пълноценни пътнически места и багажен обем от 550 литра. Багажникът разполага с много възможности за закрепване.
Шофьорската позиция е удобна и видимостта е на ниво. Обзорът назад е ограничен, което обаче се компенсира от наличието на паркинг асистент, който сигнализира за препятствия.
Toledo има семпъл интериор с прегледно арматурно табло, улесняващо управлението и контрола на функциите. Използваната за таблото и облицовките на вратите пластмаса е твърда, но дори и на лоши пътища по-евтините материали не издават скърцащи или тропащи звуци. Налице са много отделения за дребни предмети и голяма жабка.
Сигурност
Seat Toledo е оборудван с редица динамични системи за сигурност - стандартното оборудване включва шест въздушни възглавници, ABS, Електронна система за контрол на стабилността (ESC) и ISOFIX заготовка за детска седалка.
За по-добра видимост на другите участници в движението при завои и кръстовища, завиващите светлини подобряват видимостта в тъмното.
Автоматичните аварийни светлини помагат за предотвратяването на допълнителни сблъсъци като незабавно алармират движещите се зад вас при силно натискане на спирачката, в случай на инцидент или препятствие пред вас.
Накратко
Дългият почти 4,5 метра Toledo е идеален семеен автомобил - практичен, комфортен и просторен. Едва ли ще спечели конкурс за красота, но като цяло колата е с атрактивна визия, подсилена и от 16-цоловите алуминиеви джанти (стандарт за ниво на оборудване Style).
Двигателната гама у нас включва два бензинови TSI двигателя с обем 1,2 и 1,4 литра и мощност между 85 и 122 к.с. Турбодизеловият агрегат с обем 1,6 литра идва в две разновидности - с 90 и 105 к.с.
Цените на Seat Toledo започват от 23 987 лв. с включена отстъпка до 16%, валидна до 30 юни 2014 г.