Новото ТТ е с по-агресивна предна част с шестоъгълна решетка и LED фарове с трапецовидна форма (опция). Други отличителни характеристики включват издадени арки на калниците и заден спойлер, който автоматично се издига при скорости над 121 км/ч.
Вижте снимки >>
За разлика от повечето нови автомобили, които са по-големи от предшествениците си, новото Audi TT всъщност е с 20 мм по-късо от стария модел и има дължина от 4180 мм. Колесната база обаче е издължена с 37 мм. Колата е широка 1832 мм (-8 мм), докато височината е останала същата - 1353 мм.
Третото поколение на ТТ използва платформата MQB на Volkswagen Group и е с до 50 кг по-леко - собственото му тегло е 1230 кг (за модела 2.0 TFSI). Товарният капацитет е увеличен с 13 литра и достига 305 литра.
Първоначално Audi ще предложи три четирицилиндрови двигателя с турбокомпресор и директно впръскване на горивото. 2.0-литровият TFSI предоставя съответно 230 к.с. и 370 Нм или 310 к.с. и 380 Нм за версията TTS. Единственият дизелов агрегат е 2.0 TDI със 184 к.с. и 380 Нм въртящ момент.
Audi TTS с 310 к.с. и система за задвижване на всички колела Quattro спринтира от 0 до 100 км/ч за 4.7 секунди.
Тук е моментът да споменем и изненадата на изложението в Женева - концепцията Audi TT Quattro Sport, която също се задвижва от 2.0 TFSI, но във вариант с 420 к.с. и 450 Нм. Спортната версия ускорява от място до 100 км/ч за едва 3,7 секунди.
Новото TT идва с окачване MacPherson отпред и четириточково отзад. Audi предлага различни алуминиеви джанти в размери от 17 до 20 инча.
В кабината впечатление прави изцяло новият 12.3-инчов TFT екран с Nvidia Tegra 30 графичен процесор. Интересно решение е позиционирането на регулаторите на климатичната инсталация във вентилационните отвори.