Компанията обяви фалит през декември 2011 година с дългове от над 2 млрд. долара. Преструктутирането, което започна през септември същата година, трябваше да защити концерна от опити за ликвидация и разпродажба "на парче", припомня ИТАР-ТАСС, цитирана от БТА.
Придобиването на Saab от китайските компании Пан Да (Pang Da) и Чжъцзян йънгмен лоутъс отъмъбил (Zhejiang Youngman Lotus Automobile) обаче бе спряно от предишния собственик General Motors. Американският концерн посочи като причина уникалността на лицензионните си споразумения, свързани с технологията за производство на автомобили.
В крайна сметка собственик на Saab стана шведската "National Electric Vehicle Sweden AB" (NEVS). Компанията планира тази година да произведе 20 000 коли, а през идната да увеличи производството до 60 000.
Електрически автомобили на основата на Saab 9-3 ще се появят през 2014 година.