dir.bg

Модели на peugeot | Авто.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

peugeot

Peugeot

През 1810 година братята Жан-Пиер и Жан-Фредерик Пежо преобразуват мелницата, която притежават в Су-Крате в стоманолеярна. За първи път символът на РEUGEOT - Лъвът се появява отлят върху стоманените блокове. Под въздействието на Арман Пежо и неговите предвиждания за развитие на транспорта, през 1885 год. PEUGEOT започва производството на велосипеди. В сянката на новоиздигнатата Айфелова кула, на Универсалното изложение в Париж е представена двуместна триколка, оборудвана с парен двигател Серполет през 1889 год. Една година по късно започва производството на първия автомобил - купе PEUGEOT - четириколка, бензинов мотор Даймлер. Април 1891 започва производството на двуместни четириколки, последвани от производството на четириместен амтомобил. През 1895 година започва серийно производство на първите полузакрити автомобили с двуцилиндрови двигатели над 1000 куб. см. Арман Пежо основава през 1898 г. завода в Лил, който по-късно през 20 век ще се превърне в една от световните столици на дизелови двигатели. Последната година на века PEUGEOT е произвело 798 автомобила, от които 323 през 1899 година. През 1902 г. двата завода на AUTOMOBILES PEUGEOT заедно с централата се преместват в Левальоа близо до Париж и служителите във фирмата наброяват 1 400 души. По-късно се създава нов завод в Сошо близо до Монбелиар, родното място на фирмата. PEUGEOT BEBE 652 куб.см. е първият опит за създаване на истинска "народна кола", автомобилът е снабден с 4 цилиндров двигател и може да достигне скорост 60 км/ч, представен за първи път през 1912 г. Жул Гу печели голямата награда на Америка през 1913 година в Индианополис, на волана на модел 176, при средна скорост 123 км/ч. През същата година PEUGEOT произвежда 9338 коли - повече от половината във Франция. През Първата световна война дейността на заводите PEUGEOT е фокусирана върху националната отбрана. В периода между двете войни AUTOMOBILES PEUGEOT представят 7 нови модела, фирмата се разраства и достига до 50 000 автомобила годишно производство, което е 1/4 от националното производство, като по това време във Франция има около 30 производители, а служители на PEUGEOT наброяват 13 000 в навечерието на Втората световна война. След войната се създава QUADRILLETTE - с две седалки, 4 цилиндров двигател. Официално представен през 1929 година - модел 201 - първият модел с цифрово означение, с четирицилиндров двигател, 1122 куб.см. Третата серия на PEUGEOT започва с модел 301, годината е 1932, автомобил с 4 цилиндъра, 1465 куб.см. Производството на прочутия модел 402 стартира през 1935г., известен под името "Ракета Сошо". Колата е с 4 цилиндров двигател, скоростна кутия Котал, максимална скорост 115 км/ч. Втората световна война започва / 1939 г./, но ще бъдат произведени 41 948 автомобила. По време на войната заводите на PEUGEOT са окупирани, разрушени, оборудването разграбено. Прототипа на 203 е готов през юли 1948 год., но официално е представен на Парижкото изложение през 1949 год. Една година по-късно PEUGEOT достига довоенното си производство и представя 203 берлина,. 1952 г. - милионният автомобил PEUGEOT слиза от производствената линия. През април 1955г. пред дилърите в Париж е представен моделът 403. Снего започва сътрудничеството между PEUGEOT и PININFARINA. Двигателят на колата е 1469 куб.см., като за първи път новата 403 е оборудвана с обкекаемо предно стъкло и висящи педали. Първият сериен френски автомобил с дизелов двигател се комерсиализира през януари 1960г.. Това е годината, в която слиза двумилионният автомобил, а също така е представен и новият модел 404, последван от 404 кабриолет, съвместна разработка с PININFARINA и двигател с карбуратор или инжекцион. През 1963 година 404 е първия автомобил, от които са произведени 1 000 000 броя. Първото PEUGEOT с предно предаване, двигател от леки сплави, 1130 куб. см., а също така и първото PEUGEOT оборудвано с предни дискови спирачки - годината е 1965, а моделът 204. PEUGEOT S.A. купува Citroen S.A., след като PEUGEOT придобива 90% от капиталите на Ситроен / 1976 г./. Автомобили PEUGEOT купуват и Автомобили TALBOT /1980 г./ Рeugeot 205 – годината е 1984. От него започва историята на Пежо в световен мащаб. 205 GTI и 205 Turbo 16 са два пъти световни шампиони в рали-шампионата. Днес, след 15 години производство на този наистина легендарен модел, с над 5 000 000 произведени броя. Октомври 1985 г. представяне на 309, последван от 309 - 3 врати и 309 GTI, 130 конски сили. Март 1987г. се появява моделът 405, а през септември същата година 405 Mi 16. Две години по-късно се пуска в производство 405 4х4. Моделът 306 на PEUGEOT излиза на пазара през 1993 г., а година по-късно 306 седан и кабриолет. Групировката е обявена за най-рентабилната автомобилна фирма в света. През 1993 и 1994 г. излизат PEUGEOT Boxer и Expert1995 – 405 има свой заместник: 406. През 1996 Peugeot представя автомобил, който е обявен за Ван на годината PEUGEOT Partner. През следващата година той печели приза и Ван на годината в България. Годината е 1997 - на пазара са 406 BREAK и 406 COUPE Отново PEUGEOT и PININFARINA и един автомобил с горда, елегатна и агресивна осанка, автомобил който вълнува и вдъхновява. 406 Сoupe е обявен за “Най-красивият автомобил на годината 97", за Европа и най-красивият френски автомобил проивеждан някога. На 10 септември 1998 в Париж беше официалната премиера на Peugeot: 206. Избран веднага за “Най-красив автомобил на годината”, носител на наградата “Златно кормило” в Германия, “Автомобил на годината” в България. 2000 година: Представен е Peugeot 607. На пазара излиза и 206 СС – купе-кабриолета с подвижен твърд покрив. Peugeot става Световен Рали шампион с 206 WRC при пилотите и конструкторите. 2001 г. Марката бележи рекорд в световните продажби - 1 899 000 леки и лекотоварни автомобили, повече от 58% ръст за 4 години. Към него прибавяме и четиринадесетте титли за автомобил на годината за Peugeot 307, сред които и най-престижната “Автомобил на годината 2002” в Европа. Peugeot 206 става най-продавания автомобил в Европа във всички сегменти! Peugeot печели втора световна титла при конструкторите с 206 WRC в Световния Рали Шампионат. 2002 г. На пазара са представени новия Peugeot Boxer, 807, 307 SW и 206 SW. За трета поредна година Peugeot е коронясан в Световния Рали Шампионат с 206 WRC.

Последвайте ни

Абонирай се за последните водещи новини.