Името звучи странно за зелена технология, но турбокомпресорите повишават равнището на енергийна ефективност с до 40 процента и вече са монтирани в 75 процента от новите автомобили в Европа. До 2015 година този дял може да нарасне до близо 90 процента, посочва БТА.
В САЩ устройствата са по-рядко срещани, най-вече заради антипатията на американците към дизеловите автомобили, но това отношение може скоро да се промени в ерата на строги стандарти за икономия на гориво.
По-рано представата за турбокомпресори може и да беше свързана с шумни, мощни двигатели, но сега тези устройства са инструмент за намаляване на емисиите на въглеродни газове. Дизелов двигател с турбокомпресор може да измине с един литър гориво 40 процента по-дълго разстояние, а бензинов двигател - 20 процента.
Тази година на Международното автомобилно изложение във Франкфурт вниманието бе силно насочено към електрическите автомобили и колите с ниски емисии на вредни газове, като почти всеки автомобилостроител представи свой електрически модел или планове да навлезе в прекрасния нов свят на електрификацията. Според представители на сектора и анализатори обаче дори към 2020 г. електрическите автомобили ще имат малък пазарен дял.
Какъв е смисълът да зареждаш батерията с електричество, произведено от централа, работеща с въглища? Дали светът наистина има нужда от електрическите автомобили от гледна точка на борбата с въглеродния диоксид? "Това е основателен въпрос. Отговорът е - може би не. Турбокомпресорите са очевидното решение за намаляване на въглеродния диоксид, защото наистина силно увеличават ефективността. В краткосрочен план наистина нямаме нужда и не можем да разчитаме на електрическите автомобили за съкращаване на въглеродните емисии. Може би не до 2030 или 2050 година", отбелязва Пиер Годия, представител на лобистка група в Брюксел.