Версията, която изпитахме, бе Amarok DoubleCab Trendline 2.0 BiTDI със 163 к.с. и въртящ момент от 400 Нм. и задвижване на четирите колела 4MOTION с превключване.
Времето сякаш беше с нас и ни "предостви" за теста и слънце, и дъжд, и мъгла, а по офроуд пътищата имахме и дълбока кал - терени, които и за минута обаче не затрудниха новия Amarok.
Вижте видео от двудневния тест драйв:

Новият Amarok се държа достойно както на магистралата, така и по тесните и кални офроуд пътища.
Вижте снимки
По асфалтов път Amarok ни впечатли със спокойно и комфортно поведение. На високите предавки пикапът ускоряваше бързо и почти неусетно достигнахме максималните за магистрала 130 км/ч, като автомобилът "ни приканваше" за  още и още. Amarok разполага с оптимално степенувана 6-степенна скоростна кутия, като при нея максималната скорост се достига на 5-а предавка (уви не можахме да я пробваме, заради ограниченията по магистралата), а шестата скорост идва като щадяща предавка - тя намалява въртящия момент, без да се губи от скоростта. Това веднага се отрази на разходът ни на гориво, който за такъв 3-тонен звяр е нищо - 8.1 л на 100 км комбиниран.
Това което обаче ни грабна най-много бе късият спирачен път - спирачките безотказно и послушно заковаха на място 3-тонния Amarok, въпреки високата скорост и мократа настилка.
Не само задвижването 4MOTION превръща Amarok в перфектния офроуд автомобил. По време на тестовете ни бе предоставена възможност сами да се убедим и във функционирането на новите помощни системи - офроуд ABS, специална система ESP с асистент за потегляне по наклон и асистент при спускане по наклон.
Благодарение на качествата си VW Amarok преодоля без проблем тесни коловози, влажни и тревисти терени, няколко спускания и изкачвания по каменисти тересни, както и кални места и поляни.
По отношение на комфорта при шофиране - шофьорската позиция е доста удобна, видимостта е отлична през предното стъкло и особено добро впечатление ни направи добрата видимост, осигурена от огромните странични огледала. Шумоизолацията в купето също е на добро ниво.
Цената на тестваната от нас версия е 59,355 лв., като срещу тях получавате изключително мощен и надежден, многоцелеви автомобил. Неслучайно новият VW Amarok стана международен пикап на 2011 и официален съпровождащ автомобил на рали Дакар.