Това стана възможно благодарение на преодоляването на сериозния недостиг на части заради пандемията, предаде Ройтерс. Световното производство също е нараснало за втори пореден месец, добави компанията.

Най-големият автомобилостроител в Япония все пак обяви в комюнике, че недостигът на части продължава да е проблем. По време на пандемията "Тойота" се е справила по-добре от повечето автомобилостроители в управлението на веригите за доставки, но въпреки това е трябвало многократно да съкрати месечните си производствени цели.

Миналия месец глобалните продажби на "Тойота" са скочили с 10,3 на сто до 773 271 превозни средства, задвижвани от значителния скок с 53,2 на сто на продажбите на вътрешния пазар. Този растеж е в контраст с относително слабия февруари миналата година, когато продажбите са спаднали рязко заради липсата на полупроводници.

Световното производство на превозни средства с марката "Тойота" е скочило с 2 на сто до 755 839 автомобила, което надвишава леко поставената цел за 750 000 единици. Февруарският растеж следва скок от 8,8 на сто през януари.

Местното производство е продължило да показва силно възстановяване, повишавайки се с 11,2 на сто през февруари след скок от 30,1 на сто през януари.