Изпълнителният вицепрезидент на BYD Стела Ли заяви в интервю за Bloomberg News, че компанията обмисля да построи свой собствен завод за електрически автомобили в Европа, като предпочита да избягва партньорства с други компании като Ford Motor, която разполага със свободни производствени площи в региона.

"Не се фокусираме върху съоръженията на определени компании" - обясни представителката на BYD. Компанията се интересува повече от изграждането на собствени заводи, отколкото от закупуването на чужди. Към момента тя проучва възможни алтернативи за сглобяване на електрически превозни средства в Европа. Все още не са определени конкретните държави, в които може да се появи завод BYD. За да осигури на местните клиенти доверие в продуктите и услугите, BYD в региона ще трябва да развие не само дилърска мрежа, но и сервизни центрове за електрически автомобили на тази марка.

Както беше съобщено миналия месец, Ford Motor води преговори с 15 вероятни купувача за завода си в Германия, сред които е и BYD. Последната иска да доставя своите електрически автомобили в Германия, Швеция, Норвегия, Нидерландия, Франция и Обединеното кралство. В Азия BYD разширява дейността си в Тайланд, а електрически автомобили ще се доставят в Австралия, Япония и Сингапур. Производителят има и монтажна линия в Индия.

Според ръководството на BYD през следващите няколко години електрическите автомобили ще заемат повече от 30% от пазара на автомобили в Европа и Китай. В Латинска Америка компанията възнамерява активно да продава не само електрически автомобили, но и електрически превозни средства за търговски цели. В рамките на три до пет години BYD очаква да увеличи дела на електрическите превозни средства в този регион до 10% или 20% от сегашните 2%. Разширяването ще започне с корпоративни и общински автопаркове.

Плановете на BYD включват и изграждането на завод за батерии извън Китай. Според някои доклади компанията е проявила интерес към бившите заводи на Ford в Бразилия, така че слуховете не са напълно неоснователни. Възможно е BYD да не се ограничи до един-единствен завод за сглобяване на електрически автомобили в Европа. Други китайски производители на електрически превозни средства също се интересуват от европейския пазар. Марките XPeng и NIO популяризират своите продукти в избрани европейски страни, но някои модели се оказват твърде скъпи, за да се конкурират успешно с електрическите автомобили на западните производители. Поради тази причина за BYD е важно да локализира производството на електрически превозни средства в Европа.