Това заяви днес високопоставено лице от японската компания, цитирано от Асошиейтед прес.

Няма да е изненада, ако пристъпим към строителството на трети завод, заяви пред медиите от централата на автомобилостроителя в Йокохама главният оперативен директор Ашвани Гупта.

В момента Nissan има два завода в САЩ. Единият е в Кантън, Мисисипи и произвежда пикапа Titan, седана Altima и още няколко модела. Другият обект е в Смирна, Тенеси, откъдето излиза електромобилът Leaf, офроуд моделът Pathfinder и други.

Във всеки от заводите работят хиляди работници и досега те са произвели милиони превозни средства на Nissan.

Третият завод няма да е просто допълнителна поточна линия към съществуващ завод, а изцяло ново съоръжение. То обаче може да бъде построено като разширение на вече съществуващо предприятие, каза Гупта.

Важността на локализацията ще нараства с всяка изминала година, отбеляза главният оперативен директор на Nissan.

Според Гупта в зависимост от региона клиентите могат да получат стимули за покупка на електрически автомобили, а колебанията на валутните курсове могат да направят местното производство още по-желано.

Коментарите на ръководно лице идват ден, след като Nissan обяви рентабилност за първи път от три финансови години въпреки предизвикателствата пред цялата автомобилна индустрия, произтичащи от недостига на чипове заради ограниченията, свързани с пандемията от коронавируса.

Nissan, който е обединен с френския Renault, е отчел печалба от 215,5 милиарда йени (1,7 милиарда долара) за финансовата година до март спрямо загуба от 448,7 милиарда йени през предходната финансова година.

Коментарите на Гупта отразяват и все по-големия завой на Nissan към екологични превозни средства в подкрепа на устойчиви форми на енергия и транспорт на фона на опасения за климатичните промени.

Продуктите на Nissan са били по-диверисфицирани, тъй като той има ключови пазари като китайския и северноамериканския в допълнение към Япония и Европа, добави Гупта.

Японският автомобилостроител се е съсредоточил към укрепване на корпоративното си управление, след като Карлос Гон, който управлява Nissan две десетилетия, бе арестуван през 2018 година по криминални обвинения, припомня АП.