Автомобилите постепенно се превръщат в лукс, а не в средство за придвижване и затова са виновни еколозите”, заяви шефът на Надзорния съвет на концерна Volkswagen – Ханс-Дитер Петч в интервю за вестник Welt am Sonntag. И допълни, че заради новите правила за вредни емисии СО2 възникват нови социални проблеми. Те ще направят производството на автомобили толкова сложно, че продуктът да бъде много скъп.

Петч отбелязва, че времето, в което клиентът е можел да си купи нов автомобил за 20 000 евро, постепенно отминава. Сега „зелените” успяват да се преборят за по-жестоки екологични норми, но изобщо не мислят за обикновените граждани, които могат да си позволят единствено бюджетна кола. Затова, съвсем скоро такива автомобили просто няма да останат, което ще ощети много хора и ще се превърне в огромен проблем.

Нашата цел е да направим електромобил, който да бъде достъпен за широките слоеве от населението. Това обаче е много трудно задача, тъй като, ако един автомобил е оборудван с електрически двигател, той няма как да бъде евтин. Съответно, ще се стиге до значителен ръст на цените дори в сегмента на малките автомобили”, обясни Петч.

Според новите правила в ЕС, приети през декември, през 2030 г. нивата на вредните емисии СО2 трябва да спаднат до 37,5 към 2030 г. Затова, например, Volkswagen по това време трябва да има 40% електромобили в цялата си гама. Те обаче няма как да бъдат евтини и това ще се отрази на мобилността на гражданите.

За съжаление, нито Европейския парламент, нито Съветът на ЕС, обръщат внимание на тези проблеми. През 2030 г. нивата на парникови газове, в това число и на СО2, трябва да бъдат съкратени наполовина. Съответно, тези 60% неелектромобили, които Volkswagen ше произвежда, ще могат да бъдат купени от клиентите на по-ниска цена, но пък издръжката им ще се окаже много висока, тъй като екологичните изисквания ще стават още по-строги и това ще се отрази на стойността им”, каза още един от шефовете на Volkswagen.