То е разработено от консорциум германски компании, сред които водещи са BMW и Porsche. Сред разработчиците са още Siemens, Allego и Phoenix Contact E-Mobility, а сред инвеститорите е германското министерство на транспорта.

450-киловатовото устройство се нарича FastCharge и засега е само прототип. То дава три пъти по-висока скорост на зареждане от най-бързите съществуващи зарядни в момента и ще направи зареждането на електромобил също толкова лесно и безгрижно, колкото зареждането с бензин.

При изпитанията FastCharge успява да зареди BMW i3 от 10% до 80% само за 15 минути. Получаването на достатъчно заряд за 100 км пробег отнема едва три минути. Специфичното е, че тестовите автомобили са оборудвани със специална високоволтова батерия, която да понесе натоварването.

В момента домашните зарядни устройства за електромобили работят между 3.6 и 22 киловата, повечето обществени "бързи" зарядни работят при 50 киловата (което значи около един час за качване на заряда от 10% до 80%), а "суперчарджърите" на Tesla - при 120 киловата. FastCharge дава 450 киловата.

Съществуващите на пазара електромобили засега не могат да се справят с толкова мощно зарядно. Audi e-tron, най-новаторската кола в този сегмент, може да получава максимум 150 киловата. Задаващото се Porsche Taycan ще е способно на 350 киловата. Затова FastCharge автоматично разпознава капацитета на включения към него автомобил и му подава максималния за него заряд.