Сега идва ред на минивановете на Ford C-Max и Grand C-Max, като компанията потвърди за спирането им и добави, че вече тече дискусия за бъдещето на завода й в Саарлуис, Германия.

Двата вана се базират на архитектурата С1, т.е платформата на третото поколение на Ford Focus, като премиерата на моделното семейство беше във Франкфурт през 2009 година, предава Autoclub.

И сега моделът стига края на жизнения си цикъл. Производството на версията C-Max Energi за американския пазар беше спряно през септември миналата година, а по-рано тази година беше преустановено и производството на хибридния вариант C-Max Hybrid.

Естествено, причината за края на C-Max и различните му версии са недостатъчните продажби.

За миналата година продажбите на C-Max и Grand C-Max в Европа са общо 68 019 бройки. А за октомври тази година продажбите са едва 3875 бройки.

Това ще наложи свиване на производството в Саарлуис от три на две смени и намаляване на работниците от 6200 на 4600.

Четвъртото поколение на Focus ще продължи да се произвежда там във варианти хечбек с пет врати, комби и седан с четири врати за по-консервативни пазари като Турция и Румъния.

Наскоро Ford обяви мащабна програма за преструктуриране, която включва и сериозно намаляване на работната сила на компанията в Европа, където местното й подразделение продължава да работи на загуба.