Автомобилът се произвежда в Щатите и Китай, като на изложението в Ню Йорк през април тази година беше представена и неговата версия с 5 места, но във вид на концептуален модел – Atlas Cross Sport.

Вижте снимки на концепцията >> >> >>


Сега вече е ясно, че той ще се появи на пазара, като за разлика от варианта със 7 места ще се сглобява само в Китай, откъдето може да се изнася и за други пазари Серийният вариант ще получи фарове с три реда в стила на оригиналния модел, но задните стойки и броните ще бъдат различни.

Габаритите на автомобила все още не са ясни. Концептуалният Volkswagen Atlas Cross Sport беше дълъг 4846 мм, което е със 190 мм по-малко от американския Atlas и руския Teramont. Разстоянието между двете оси обаче е едно и също – 2979 мм. В същото време китайският вариант е дълъг 5039 мм, а междуосието му е 2980 мм.

Засега няма данни и за техниеските характеристики на автомобила. Показаният в Ню Йорк прототип беше оборудван с хибриден агрегат с 360 коня, който може да се зарежда от електропреносната мрежа. В него влизат атмосферен 3,6-литров V6, два електромотора – по един на всяка ос, и литиево-йонна батерия с капацитет 18 кВт/ч. Само на ток автомобилът изминава до 42 км.

По време на премиерата на Atlas Cross Sport от Volkswagen обявиха и предстоящо излизане на хибриден агрегат, но с по-малка мощност – 314 к.с., и с по-слаба батерия – само 2 кВт/ч. За него придвижване на електричество не е предвидено. Най-вероятно именно този агрегат ще получи и серийният модел.