Новият двигател се появи първо при възродения Alpine A110, след това дебютира в началото на тази година на борда на новия Megane RS, а настъплението му продължава, предава Autoclub.

Сега Renault представи S-Edition версията на модела Talisman, която се задвижва от този мотор, но с мощност 225 конски сили и 300 Nm максимален въртящ момент.

Следващата голяма крачка за 1,8-литровия мотор ще е появата му на борда на следващия Clio RS, който ще се откаже от 1,6-литровия турбо двигател с 200 конски сили, който пък смени 2-литровия атмосферен агрегат със същата мощност.

1,8-литровият двигател на Renault се справя със задачата да стане основен по-спортен агрегат на марката, тъй като успешно замени 2-литровият турбо мотор при Megane RS, а сега ще смени двигателя на Clio RS.

Предполага се, че при Clio RS новият двигател ще е с мощност 220-225 конски сили, което е крачка напред в сравнение с актуалния мотор, но и също така няма да застрашава мощността на Megane RS (270 к.с.).