Според мениджъра набиращата скорост "кампания срещу индивидуалната мобилност" и "почти истеричната дискусия за вредните емисии" заплашват бъдещето на самия автомобил, пише американското онлайн издание Quartz, предава факти.бг.

Дис смята, че новите европейски изисквания за емисиите на въглероден двуокис са прекалено амбициозни и оказват нетърпим натиск върху производителите, които нямат достатъчно време за адаптация.

"Ако погледнем към бившите бастиони на автомобилната промишленост като Детройт и Торино, става ясно какво може да се случи с градовете, в които някога могъщите корпорации и водещите отрасли се сгромолясаха. Към днешна дата шансът след 10 години немската автомобилна индустрия да продължава да бъде сред водещите в глобален план е 50 на 50", казва шефът на Volkswagen.

От 1 септември в Европа влязоха в сила нови стандарти за проверка на вредните емисии на автомобилите (WLTP), които предвиждат тестване в реални условия. Неотдавна пък ЕС взе решение за рязко намаляване на изхвърляния въглероден двуокис с 35%, постепенна забрана на дизела и увеличаване на броя на електромобилите.

Аналогията на Дис със съдбата на Детройт не е случайна. В средата на миналия век градът се смята за автомобилната столица на Северна Америка. Поредица от кризи, най-тежката от които през 2008 г., обаче досъсипаха "Моторния град", отслабен преди това от тежката конкуренция на японските и корейските производители, грешни ръководни решения и неприспособимост към новите условия.

През 2013 г. в разгара на икономическата криза Детройт дори бе принуден да обяви фалит, в резултат на което се превърна в град-призрак с пустеещи улици, изоставени сгради и колосално ниво на престъпността.

Напоследък обаче "Motor City" преживява ренесанс и в него започват да се връщат щабквартирите на някои от водещите автомобилни компании като General Motors.