75 |
10
Масови самозапалвания на Ecoboost двигатели на Ford
Ford ще ремонтира безплатно турбодвигателите от серията Еcoboost във Великобритания, след като разследване на ВВС показа масови проблеми с тях.
В ЮАР собственик на Ford Kuga с такъв мотор загина, след като колата му се запали и заключи, предава Automedia.
Серията Ecoboost бе въведена в края на миналото десетилетие, като първите двигатели от нея бяха съвместна разработка на Ford, Mazda и германската FEV.
Особено успешен се оказа трицилиндровият 1.0 Еcoboost, налаган от компанията в Европа с цел намаляване средните емисии на гамата. Този турбомотор в три поредни години печели наградата "Международен двигател на годината", а в шест поредни години бе отличен в същия конкурс в категория до 1 литър обем. За европейския пазар се произвежда в заводите в Кьолн, Германия, и Крайова, Румъния.
Репортаж на ВВС през септември обаче разкри за множество случаи на прегряване на този двигател във Великобритания. В един от описваните най-често сценарии пукнатини водят до спад в нивото на охладителната течност, двигателят прегрява и цилиндровите глави се разрушават.
Заради множеството оплаквания британското поделение на Ford обяви доброволна сервизна акция тази пролет, при която автомобилите се оборудват с температурен датчик, предупреждаващ за прегряване. От компанията уверяват, че 96% от засегнатите автомобили вече са минали процедурата.
Отделна сервизна акция е открита за автомобили с по-големия 1.6-литров EcoBoost, при които имаше няколко случая на самозапалване в движение. Джордж Робъртс от град Брандън разказа пред ВВС, че неговата Fiesta ST се възпламенила в движение и изгоряла напълно само за 6 минути.
Мнозина се питат защо тази сервизна акция идва чак сега, при положение, че заради подобни случаи на самозапалване аналогична акция бе обявена в САЩ още през 2012 година. В ЮАР акцията бе обявена през януари 2017 след 48 случая на самозапалване, при един от които загина 33-годишният Решал Джими.
Потенциално застрашени са пет модела с 1.6 двигател, произвеждани от 2010 до 2015 година - Fiesta ST, Focus, C-Max, Kuga и Transit Connect.
Първоначално от британския Ford предлагали да покрият част от цената на ремонта, но след репортажа по ВВС преразгледаха политиката си.
"Ford вече направи значителни отстъпки в цената на ремонтите за еднолитровия двигател, но продължаващите дискусии с клиенти показват, че са необходими още усилия", се казва в изявление на компанията.
"Затова във всички последващи случаи, преценени като прегряване на 1-литровия мотор, ще покрием 100% от цената на ремонта при всеки дилър", продължават от Ford.
Освен това компанията ще преразгледа предишните случаи и ще възмезди онези клиенти, които са платили ремонта сами.
Луиз О'Риърдън, собственичка на засегнат от проблема Ford с 1-литров мотор, направила група във Facebook, която вече има над 3000 членове. От тях при 1200 двигателят е отказал поради прегряване, като хиляда от случаите са през тази година. Групата се разраства средно със сто нови члена месечно.
Серията Ecoboost бе въведена в края на миналото десетилетие, като първите двигатели от нея бяха съвместна разработка на Ford, Mazda и германската FEV.
Особено успешен се оказа трицилиндровият 1.0 Еcoboost, налаган от компанията в Европа с цел намаляване средните емисии на гамата. Този турбомотор в три поредни години печели наградата "Международен двигател на годината", а в шест поредни години бе отличен в същия конкурс в категория до 1 литър обем. За европейския пазар се произвежда в заводите в Кьолн, Германия, и Крайова, Румъния.
Репортаж на ВВС през септември обаче разкри за множество случаи на прегряване на този двигател във Великобритания. В един от описваните най-често сценарии пукнатини водят до спад в нивото на охладителната течност, двигателят прегрява и цилиндровите глави се разрушават.
Заради множеството оплаквания британското поделение на Ford обяви доброволна сервизна акция тази пролет, при която автомобилите се оборудват с температурен датчик, предупреждаващ за прегряване. От компанията уверяват, че 96% от засегнатите автомобили вече са минали процедурата.
Отделна сервизна акция е открита за автомобили с по-големия 1.6-литров EcoBoost, при които имаше няколко случая на самозапалване в движение. Джордж Робъртс от град Брандън разказа пред ВВС, че неговата Fiesta ST се възпламенила в движение и изгоряла напълно само за 6 минути.
Мнозина се питат защо тази сервизна акция идва чак сега, при положение, че заради подобни случаи на самозапалване аналогична акция бе обявена в САЩ още през 2012 година. В ЮАР акцията бе обявена през януари 2017 след 48 случая на самозапалване, при един от които загина 33-годишният Решал Джими.
Потенциално застрашени са пет модела с 1.6 двигател, произвеждани от 2010 до 2015 година - Fiesta ST, Focus, C-Max, Kuga и Transit Connect.
Първоначално от британския Ford предлагали да покрият част от цената на ремонта, но след репортажа по ВВС преразгледаха политиката си.
"Ford вече направи значителни отстъпки в цената на ремонтите за еднолитровия двигател, но продължаващите дискусии с клиенти показват, че са необходими още усилия", се казва в изявление на компанията.
"Затова във всички последващи случаи, преценени като прегряване на 1-литровия мотор, ще покрием 100% от цената на ремонта при всеки дилър", продължават от Ford.
Освен това компанията ще преразгледа предишните случаи и ще възмезди онези клиенти, които са платили ремонта сами.
Луиз О'Риърдън, собственичка на засегнат от проблема Ford с 1-литров мотор, направила група във Facebook, която вече има над 3000 членове. От тях при 1200 двигателят е отказал поради прегряване, като хиляда от случаите са през тази година. Групата се разраства средно със сто нови члена месечно.