В началото на 90-те години на миналия век Alfa Romeo доминираше в състезанията с туристически автомобили на Стария континент. Моделът 155 печели DTM в Германия, Superturismo в Италия, испанския и британския шампионат и в Ломбардската автомобилна фабрика закономерно се замислят за цивилна версия на седана, която да се изправи срещу BMW M3 и Mercedes-Benz 190E 2.5-16, пише факти.бг.

За съжаление разходите по разработката на такъв автомобил и невъзможността да бъде екипиран с по-мощен V6 спъват проекта, който можеше да се превърне в предшественик на днешната Giulia Quadrifoglio.

Италианците обаче създават прототип, който остава в една-единствена бройка и по обясними причини днес струва доста. Alfa Romeo 155 GTA Stradale е базирано на 155 Q4, но има повече сходства с Lancia Delta Integrale.

Вижте как изглежда колата >> >> >>

Главен конструктор на колата е легендарният инженер на Abarth Серджо Лимоне, "бащата" на Lancia 037. Четирицилиндровият 2.0-литров турбодвигател със 190 к.с. отговаря на състезателните спецификации на Group N, а каросерията е "облечена" в агресивен аеродинамичен пакет. Окачването и спирачките също са усъвършенствани.

155 GTA Stradale дебютира на автосалона в Болоня през 1994-та и дори служи като медицински автомобил по време на Голямата награда на "Монца" същата година, след което потъва из складовете на Alfa Romeo. Сменя няколко собственици преди отново да излезе на бял свят.

Уникалната Alfa ще бъде предложена на търг на аукционната къща Bonhams на 27 октомври в Падуа. Прогнозната цена на реставрирания до заводско състояние седан е €180 000 - €220 000.