Макар да влага милиарди в разработката на електромобили, Volkswagen Group очевидно не се отказва и от развитието на други технологии за алтернативно задвижване.

Немският концерн обяви, че инженерите му и учени от Станфордския университет са постигнали съществен напредък в усъвършенстването на водородните системи с горивни клетки, предава факти.бг.

Предимствата на технологията са ясни отдавна. Освен че е практически неизчерпаем, водородът решава и основния проблем на електромобилите - бавното зареждане. Наред с това горивните клетки страдат от съществен недостатък. Те са изключително скъпи заради нуждата от платина в ролята на катализатор.

От VW твърдят, че заедно с партньорите си от Станфорд са открили начин да намалят необходимото количество от скъпоценния метал до напълно поносими граници чрез нов процес, при който атомите на платината се разполагат прецизно върху въглеродна повърхност и образуват изключително малки частици.

Освен това се оказва, че такава система "увеличава трикратно ефективността на катализата в сравнение със съществуващата технология".

"Откритието отваря огромни възможности за намаляване на разходите, тъй като изисква минимални количества платина. В същото време продължителността на експлоатационния живот на системата и производителността на катализатора нарастват", обяснява проф. Фердинанд Принц от Станфордския университет.