В Сан-Франциско се състоя световната премиера на първия сериен електромобил на Audi –кросоувъра e-tron. Моделът е оборудван с два електромотора, електрическо задвижване на четерите колела и уникална система за рекуперация на енергия с 3 режима на работа.

Вижте как изглежда електрическото Audi >> >> >>

Дължината на Audi e-tron е 4902 мм, широчината - 1938 мм, а височината – 1664 мм. Така по габарити електрическият кросоувър се разполага между моделите Q5 и Q7. В салона има място за 5 пътника, а обемът на багажника е 600 литра.

Дизайнът на e-tron е в стила на другите кросоувъри на Audi. Сред особеностите е осмоъгълната решетка на радиатора с активни елементи, дневните светлини, напомнящи индикатори за зареждане, черните лайсни в долната част на вратите, указващи разположението на акумулаторите, а също така и задните светлини, символизиращи пълното зареждане на батериите.

Сумарната мощноста на двата електромотора – по един на всяка ос, е 360 к.с. и 561 Нм ъвртящ мометт. В режим overboost за 8 секунди мощността достига 408 к.с. и 600 Нм. при равномерно движение работи само единият електромотор – този на задната ос, като целта е икономия на енергията. Системата за рекуперация осигурява възстановяване на 30% от заряда.

Ускорението от 0 до 60 мили в час (96 км/ч) отнема 5,5 секуди, а максималната скорост достига 200 км/ч. Заявеният пробег по новия цикъл WLTP е 400 км. Батерията с капацитет 95 кВт/ч се зарежда от стандартно зарядно с мощност 11 киловата за 8,5 часа. При използване на 150-киловатова станция – до 80% от акумулатора се пълни за 30 минути.

Audi e-tron е оборудван със система за електронен контрол на устойчивостта с 4 степени, както и с 7 режима на работа на управляващата електроника. Пневматичното окачване на кросоувъра може да регулира височината на каросерията в пределите на 76 мм – в режим off-road то първоначално се вдига с 35, а след това с още 15 мм. При движение със скорост 120 км/ч се спуска с 26 мм.

Електрическата система за задвижване на четирите колела e-tron работи аналогично на quattro ultra – електромоторът на предната ос се задейства при значителна загуба на сцепление на задните колела или при рязко натискане на педала на газта.

Управлението на основните функции на електромобила се осъществява с помощта на два дисплея на системата MMI с диагонал 10,1 и 8,6 инча. Първият отговаря за настройките на навигацията, на бордовите системи на кросоувъра, на информационно-развлекателната система, а вторият – за климатика.

В MMI е интегриран гласов асистент Alexa със стандарти за връзка LTE Advanced и Wi-Fi. Навигацията може сама да избере маршрут, като използва информация от предишни пътувания и отчита местоположението на зарядните станции.

В оборудването на Audi e-tron влиза адаптивен круиз-контол, работещ както в задръствания, така и на шосета. Той може да се настройва спрямо средната скорост на движение и да намалява при достигане на завои. Има още асистент за паркиране и система за помощ при движение на заден ход.

Сред опциите за модела са камери за страничен обзор, които сменят стандартните огледала. Картината от тях се предава на OLED-дисплеи, интегрирани във вратите.

Производството на на Audi e-tron вече стартира, а доставките до крайния клиент са планирани за средата на 2019 г. Цената в САЩ започва от 74 800 долара, докато в Европа тя е 79 900 евро.