Едно от безспорните предимства на електромобилите са компактните размери на електромоторите. Липсата на голям двигател с вътрешно горене отваря място за допълнителен багажник, предава факти.бг.

Първият масов електромобил на Mercedes-Benz обаче няма такъв, а от компанията дават изненадващо обяснение на това. EQC очевидно ще бъде лишен от преден багажник от съображения за... икономии.

Вижте как изглежда Mercedes-Benz EQC >> >> >>


Daimler смята да сглобява EQC на една и съща поточна линия заедно с C-Klasse, GLC и GLC Coupe в завода си в Бремен с минимални инвестиции. За производството на електромобила ще бъде използвано съществуващото оборудване.

EQC е проектиран така, че сглобяването му да може да се извършва на съществуващия конвейер. Предният задвижващ модул и задната ос пристигат в завода монтирани на подрами, които се закачат към шасито, а след това в пода на SUV-то се монтира акумулаторният блок.

С интегрирането на електрически модели към съществуващата си производствена инфраструктура Mercedes-Benz няма да може да се възползва от всичките им преимущества - например предния багажник.

За сметка на това обаче заводите могат лесно да се адаптират към сглобяване на автомобили с традиционно, хибридно и електрическо задвижване на едни и същи поточни линии.