Двата модела, изложени в Московския международен автосалон, са създадени на базата на електробусите „ГАЗель NEXT” и се отличават от тях по системата за автономно управление.

Вижте как изглеждат безпилотните ГАЗ-ки >> >> >>


Безпилотните автобуси могат да се придвижват напълно самостоятелно по зададен от оператора маршрут, да определят стационарни и динамични препятствия по пътя, да ги заобикалят и да спират, вкл. екстремно, поясняват от производителя, предава technews.bg.

И двата електромобила имат модули GPS/ГЛОНАСС с приемници на диференциални корекции, които определят местоположението с точност до 1 сантиметър. Автопилотът разпознава също пътната маркировка и обектите от пътната инфраструктура.

Една от безпилотните машини използва лазерни датчици-лидари. Те разпознават границите на пътя по индиректни знаци, ако пътните маркировки липсват или не са видими, както често се случва през зимата или при лошо време.

Другият електромобил разполага със система за управление на базата на стереокамери. Тя се използва за ориентиране в пространството, без да смущава останалия безпилотен транспорт, като от своя страна също е защитена от смущения, вкл. кибератаки.

ГАЗ планира да използва своите технологии не само в автономните превозни средства, но и в системи за активна помощ на шофьорите, които ще се вграждат в серийните автомобили на компанията.

По-рано тази година ВАЗ и интернет компанията Яндекс подписаха договор с правителството на Москва за развитие и внедряване на безпилотен транспорт в руската столица.