От хиперколата, кръстена на френския състезател Алберто Диво, ще бъдат произведени 40 екземпляра с цена €5 млн. всеки, предава факти.бг.

Divo има уникален дизайн, базиран на Chiron. Промените в оформлението имат не толкова стилистична цел, колкото подобряване на аеродинамиката. От Bugatti твърдят, че модификациите са довели до увеличаване на силата на притискане към пътя с 90 кг.

Вижте снимки >> >> >>


Освен със съвсем различни светлини предницата на Divo се отличава с по-големи въздухозаборници и по-широк спойлер. Спирачките се охлаждат от "четири независими източника на въздух от всяка страна: отвори над предната броня, в предните калници, в радиатора и дифузьори пред гумите".

Изменена е и формата на покрива, в който вече също има въздухозаборници тип NACA по името на предшественика на NASA. В комбинация с модифицирания капак на двигателя не осигуряват дебита на огромно количество въздух за охлаждането на 8.0-литровия W16.

Инженерите са се потрудили и над аеродинамиката на задницата. Тя има по-голям дифузьор с четири ауспухни тръби. Отстрани са монтирани нови прагове-престилки, а над двигателя има вертикален стабилизатор. Задният спойлер, който служи като въздушна спирачка, е по-голям с 23% от този на Chiron.

Характеристиките на 16-цилиндровия двигател не са променяни. Мощността остава 1 500 к.с., но максималната скорост на Divo ще бъде ограничена на 380 км/ч, тъй като специалният модел е проектиран за управляемост, а не за бързина по права линия.

За да постигнат тази цел, инженерите на Bugatti са намалили теглото с 35 кг. Това е постигнато главно с олекотени джанти и нов капак на междинния охладител от въглеродни нишки. Някой и друг килограм е спестен с по-малкото количество изолация, по-леката аудиосистема и премахването на отделенията за съхранение на вещи на централната конзола и вратите.

Благодарение на всички промени Divo издържа на странични натоварвания от 1.6 G и и завърта обиколка на пистата "Нардо" с осем секунди по-бързо от Chiron. От Bugatti твърдят, че специалният модел се усеща по съвсем различен начин на пътища с много завои.