Мустанг (Mustang), култовият автомобил на марката Форд (Ford) и символ на американската култура, премина днес историческата граница от 10 милиона автомобила, предаде Франс прес, цитирана от БТА. Те са произведени в завода в Детройт, историческата столица на автомобилостроенето в Америка.

Този автомобил, честван в киното и в музиката и признат в целия свят като водещ културен обект на САЩ, си е спечелил правото на голямо празненство в централата на Форд в щата Мичиган.

Празникът е в ключов за автомобилния производител момент: продажбите на Мустанг в САЩ всъщност са спаднали, но са се увеличили в чужбина, особено в Китай и Германия.
(Китай обаче въвежда от 23 август допълнителни мита върху американските автомобили - б.р.)

Форд се обърна към носталгичното чувство на американците, за да отбележи този етап от историята на емблематичния автомобил, кръстен на дивите коне, препускали в американския запад.

"Мустанг е най-продаваното спортно купе в Германия, както и в САЩ", изрази задоволството си днес главният изпълнителен директор Джим Хакет в централата на компанията.

Първият модел е бил представен през пролетта на 1964 година в Ню Йорк, няколко месеца преди обичайния календар на индустрията, след като вече бил разпалил любопитството, за да се превърне в икона.

Боб Мерлис, който тогава е бил юноша, е присъствал на събитието. Той става историк на автомобила и си спомня: "хората бяха толкова ентусиазирани заради този автомобил (...) представяха го като един вид автомобил на свободата".

Форд вече използва миналото си и фактора носталгия. Компанията представи през януари лимитирано издание на модела, кръстен Мустанг Булит (Mustang Bullitt), на името на известния филм от 1968 година, в който Стийв Маккуин кръстосваше улиците на Сан Франциско зад волана на един Мустанг.