Може ли Tesla да се нарече истинска автомобилна компания и ако не, какво ѝ пречи?
Капитализацията на Tesla е по-голяма от тази на Ford и е почти равна с тази на General Motors, която обаче планира да произведе 8 650 000 автомобила за 2018-та година. От своя страна Tesla е произвела 88 000 до средата на годината.

В края на юни Tesla сглоби 7000 автомобила за една седмица, като 5000 от тях бяха новия Model 3, като според Мъск с този темп компанията може да излезе на печалба през третото и четвъртото тримесечие на годината.

Но анализаторите на Bloomberg не са убедени в тези твърдения и заявяват, че Tesla трябва да направи скок от нишов производител към автомобилен гигант, който отчита печалби и то бързо, защото в противен случай фалитът може да е близо.

Tesla харчи по 1 милиард всяко тримесечие и според анализаторите ще се нуждае от още пари.

От 2010 г. до сега Tesla е набрала капитал от 19 милиарда долара, използвала е 8 милиарда долара в брой и никога до сега не е отчитала печалба.

Макар да се оценя колкото GM, то в най-добрия случай Tesla ще може да сглоби 265 000 автомобила през тази година, докато GM планира да произведе над 8,5 милиона коли.

Докато Tesla реализира загуби от милиарди, то GM вече има печалба от 10 милиарда долара, преди облагането им с данъци.

General Motors притежава множество огромни заводи по целия свят, докато Tesla има една фабрика, а отскоро сглобява коли и в огромна палатка.

Собственикът на компанията Илон Мъск планира да построи заводи в Китай и Европа, но те няма да бъдат завършени в следващите 2 години, а цената им е неизвестна.

Всико това кара анализаторите да твърдят, че Tesla не е истинка автомобилна компания.
stat
Стани фен във Facebook

Коментари



Още новини за Tesla


Нови автомобили