101 |
20
В село Слащен ще се роди първият български хиперкар
Роденият в село Слащен Ахмед Мерчев е на път да създаде електромобил с над 5000 конски сили.
В началото на хилядолетието тогава 20-годишният Мерчев, роден в село Слащен, е зает в сферата на роботиката, където той проектира първият български хуманоиден робот Кибертрон.
Днес обаче иноваторът има много по-"брутален" проект, наречен Arcanum. Това е името на електрическата хиперкола, която се разработва от Ахмед Мерчев и неговата фирма Alieno.
Вижте снимки на българският хиперавтомобил >> >> >>
Купето на автомобила ще е изработено от карбон, подсилен с кевлар, а общата мощност на 12-те или 224-те електродвигателя ще е 5 521 конски сили и 8 880 Нм въртящ момент. Според специалистите от Alieno максималната скорост на Arcanum ще е 488 км/ч.
Максималният пробег на Alieno Arcanum е 1 020 километра. Благодарение на високата плътност на съхранение на заряда хиперкарът е способен да измине в състезателен режим цели три обиколки на пистата Нюрбургринг.
Батериите се зареждат от 350-киловатови станции за 30 минути, а ако се използва специалната зарядна станция Alieno (до 2 700 киловата) - за четири минути.
Спирачната система се състои от три отделни подсистеми - хидравлична, електромагнитна и въздушна, използваща активната аеродинамика на колата.
В допълнителното оборудване влиза и спирачен парашут от драгстер. Още от списъка за оборудване са екстри, като карбонов волан, спортни кресла, система за самодиагностика, странични огледала с пет камери, 17 други камери, лидар, осем радара GPS-модул и IMU-сензор.
Компанията вече приема поръчки за "хиперкарът на бъдещето". Цената на базовия вариант е 750 000 евро, а топ версията струва 1.5 млн. евро. За направата на една кола ще са необходими от 18 до 30 месеца.
"Alieno Arcanum е изцяло електрическа хиперкола от бъдещето с брутално техническо превъзходство, което е в основата на DNA на бранда ALIENO. Този наш първи дебютен модел, изразява ясно мисията на ALIENO да създава хиперколи с извънземни технологии от бъдещето в настоящето. Alieno Arcanum не следва правилата, а създава нови, осигурявайки изключително вълнуващо изживяване и наслада при шофиране", споделя създателят на проекта Ахмед Мерчев.
Днес обаче иноваторът има много по-"брутален" проект, наречен Arcanum. Това е името на електрическата хиперкола, която се разработва от Ахмед Мерчев и неговата фирма Alieno.
Вижте снимки на българският хиперавтомобил >> >> >>
Купето на автомобила ще е изработено от карбон, подсилен с кевлар, а общата мощност на 12-те или 224-те електродвигателя ще е 5 521 конски сили и 8 880 Нм въртящ момент. Според специалистите от Alieno максималната скорост на Arcanum ще е 488 км/ч.
Максималният пробег на Alieno Arcanum е 1 020 километра. Благодарение на високата плътност на съхранение на заряда хиперкарът е способен да измине в състезателен режим цели три обиколки на пистата Нюрбургринг.
Батериите се зареждат от 350-киловатови станции за 30 минути, а ако се използва специалната зарядна станция Alieno (до 2 700 киловата) - за четири минути.
Спирачната система се състои от три отделни подсистеми - хидравлична, електромагнитна и въздушна, използваща активната аеродинамика на колата.
В допълнителното оборудване влиза и спирачен парашут от драгстер. Още от списъка за оборудване са екстри, като карбонов волан, спортни кресла, система за самодиагностика, странични огледала с пет камери, 17 други камери, лидар, осем радара GPS-модул и IMU-сензор.
Компанията вече приема поръчки за "хиперкарът на бъдещето". Цената на базовия вариант е 750 000 евро, а топ версията струва 1.5 млн. евро. За направата на една кола ще са необходими от 18 до 30 месеца.
"Alieno Arcanum е изцяло електрическа хиперкола от бъдещето с брутално техническо превъзходство, което е в основата на DNA на бранда ALIENO. Този наш първи дебютен модел, изразява ясно мисията на ALIENO да създава хиперколи с извънземни технологии от бъдещето в настоящето. Alieno Arcanum не следва правилата, а създава нови, осигурявайки изключително вълнуващо изживяване и наслада при шофиране", споделя създателят на проекта Ахмед Мерчев.